Ако в момента фокусирате всичките си усилия към маркетинг в социалните мрежи и използвате основно Twitter, Facebook и може би Pinterest или LinkedIn, то вие пропускате най-горещата и най-популярната социална мрежа в момента – Instagram.

Когато си помислите за използване на социални медии като начин за популяризиране и рекламиране на вашия бизнес, Instagram вероятно не е първата платформа, която ви идва на ум. Обикновено първо се сещате за Facebook, или Google като традиционни възможности, които повечето фирми използват.

Но тъй като Instagram е една от най-бързо развиващите се социални медийни платформи през последната година или две, все повече брандове се обръщат към нея, за да достигнат до един сравнително по-нов, по-млад пазар.

Това вече не е просто място, където хората публикуват единствено селфита или снимки на храната си. Instagram се превърна в социална платформа с бързо нарастваща аудитория в демографската група 18-34.

И в това има добра логика, особено ако вашата марка разчита силно на визуалните послания. Instagram също е чудесен вариант и за фирми, които са по-фокусирани върху съдържанието. Така че, независимо дали сте фрийлансър, блогър или управлявате малък бизнес, може би е време да обърнете по-сериозно внимание на Instagram. Ако предприемете правилните стъпки, Instagram може, без съмнение, да ви помогне за разрастването на вашия бизнес и увеличаването на вашите приходи.

Instagram и бизнесът

Но как може вашият бизнес да се възползва от една платформа, която разчита основно на изображения?

През септември 2015 г. Instagram имаше 400 милиона активни потребители, а цифрата расте с всеки изминал месец. Тридесет и един процента от всички жени онлайн използват Instagram, при мъжете процентът е 24% – повече от половината от тези потребители са на възраст 18-29 години.

Това ще рече, че милениалите в Instagram са най-голямата демографска група, а в случай, че решите да таргетирате тийнейджърите, те пък смятат, че Instagram е най-важната социална мрежа.

Така че, ако вашата целева аудитория е в тази демографска група, Instagram несъмнено е идеалната платформа, чрез която да достигнете до тях. Ако бизнесът ви е в нишата за храна, пътуване или мода, няма по-добро място от Instagram, тъй като тези индустрии разчитат основно на визуални маркетингови стратегии.

Но дори и да не сте в тези ниши, не пренебрегвайте потенциала на Instagram за разширяване на аудиторията си.

Със солидна и адекватна стратегия, вашият бизнес може наистина да получи големи позитиви, ползвайки тази социална мрежа.

Разработване на вашата Instagram стратегия

Вероятно вече имате стратегия за съдържанието на вашия блог и може би такава за Twitter, Pinterest и Facebook; нещата с Instagram по нищо не би трябвало да се различават. Имайте предвид, че без силно визуално присъствие в Instagram, вашият бизнес и бранд най-вероятно ще бъдат пренебрегнати от останалите потребители. За да започнете, опитайте се да опознаете основните му принципи, за да свикнете със самата платформа. Можете да изтеглете приложението безплатно за iOS или Android.

Също така, разгледайте другите фирми, които са във вашата ниша, за да видите как те се позиционират в Instagram. Вижте какви изображения публикуват те. Наблюдаването на конкуренцията и вземане на идеи от тях е нещо, което не би трябвало да ви притеснява. Това е често срещана практика в онлайн средите, която и вие трябва да се научите да използвате. Вижте какво работи и какво не.

След като създадете профил на вашия бранд, ще трябва да изберете и потребителско име. Съветваме ви, за да постигнете по-голяма последователност и разпознаваемост на марката, да използвате същото име, което използвате и в другите социални платформи.

След като създадете вашият профил си и актуализирате своята Instagram биография (ще стигнем до това малко по-късно), вероятно ще искате да започнете активно да започнете да създавате контакти и да качвате съдържание. Вижте кои са инфлуенсърите във вашата индустрия и непременно ги последвайте. Последвайте също така активните потребители във вашата ниша, както и доволни ваши клиенти. След като го направите, някои от тях ще ви последват обратно. Така ще създадете първите си Instagram връзки.

След като вече сте направили това, ще искате да установите по-стабилно своето присъствие, като започнете да коментирате снимките на други хора. Ако коментарите ви са адекватни и добре написани, броят на последователите ви в Instagram рязко ще се увеличи.

Но недейте да оставате с впечатлението, че ще трябва да отделяте часове на ден от вашето време, за да разработите и монетизирате успешно Instagram профила си. За предприемачите и собствениците на бизнеси, изпълнението на стратегията за социалните мрежи обикновено е автоматизиран процес, или пък се възлага на външни изпълнители.

Достъпни са например приложения като Hootsuite, които ви позволяват да планирате постовете си в Instagram. Ако решите да заложите на подобна апликация обаче, имайте предвид, че те на са напълно автоматизирани. Instagram изисква всички публикации да бъдат публикувани чрез неговото мобилно приложение, така че ще получавате известие от Hootsuite на телефона си, когато е време за постване на публикация.

Нека да разгледаме стъпките, чрез които можете стратегически да изградите своето присъствие в Instagram и да развиете своя бизнес:

1. Оптимизирайте Instagram биографията си

Едно от първите неща, които трябва да направите, е да оптимизирате “Bio” полето с информация за себе си под профилната си снимка, за да привлечете повече последователи, което означава потенциално по-добри бизнес резултати.

Съсредоточете се върху използването на вашите текстови умения, за да попълните това ценно пространство – имате на разположение само 150 символа – с кратко описание на това, което последователите могат да очакват от вас, и призив за действие.

Вашият URL адрес – единствената активна връзка, върху която можете да кликнете в един Instagram профил. Насочете потребителите към началната страница на уебсайта си, или към целева страница, която е важна за вашия бизнес.

Вижте как Полин Кабрера от Twelvekip е написала нейната Instagram биография:

Picture3 1

Полин ясно е написала коя е тя и къде е базирана. Тя също така включва линк към страницата си за услуги, което улеснява потребителите, които са заинтересовани от тях лесно да се възползват.

Ако искате да използвате и брандов хаштаг, вашата Instagram биография е най-доброто място, където да го направите. Вкарайте хаштага в описанието, за да могат потребителите да го асоциират с вас. Това ще помогне за разпознаваемостта на вашата марка.

От друга страна, в зависимост от индустрията, в която развивате дейност, понякога можете да оставите вашите снимки да говорят сами за вас. Биографията на кулинарния инфлуенсър Линдзи Остром е кратка и закачлива, но въпреки това тя има почти половин милион последователи в Instagram.

Picture2 1

Храната е изключително популярна ниша в Instagram, така че тя лесно би могла да се възползва от това, ако реши например да постави CTA (Call to action – призив към действие) в своята Instagram биография, който да е придружен с линк към целева страница.

2. Развивайте Instagram общността си
Picture1 1

Съветът номер едно за повишаване на вашата общност е да бъдете автентични. Използвайте истинска снимка на профила, оставяйте искрени коментари под снимките на хората, отговаряйте навреме на последователите си – с две думи, ангажирайте с тях.

И още нещо, което много онлайн компании използват в Instagram и е съвет, който сме ви давали и друг път – опитайте да покажете как се случват нещата зад кулисите. Хората винаги търсят усещането, че получават нещо изключително, така че качвайте снимки, които не споделяте никъде другаде.

Например, вижте как уеб дизайнерът Неша Уулъри, ни уведомява за новия си подкаст.

С този пост тя не само непряко насърчава потребителите да обърнат внимание на нейния нов подкаст, но и се показва по един обикновен, чисто човешки начин пред нейната аудитория.

3. Овладейте силата на хаштаговете

Едно нещо, което трябва да се отбележи е, че хаштаговете се използват широко в Instagram. Можете да намерите списък с най-популярните хаштагове за вашата ниша, но за да се откроите от останалите в Instagram и да повишите осведомеността за вашата марка, създайте свой уникален брандов хаштаг.

Недейте просто да използвате името на фирмата си като хаштаг. Вместо това, бъдете креативни. Помислете за използването на хаштаг, който да олицетворява вашето присъствие и философия в Instagram. Това трябва да бъде нещо, което да насърчава вашите последователи да се ангажират и да споделят вашето съдържание.

4. Изградете бранда си

Instagram е визуална среда, така че, за да изградите марката си, ще трябва да включите силни и въздействащи снимки. Не говорим задължително за професионално направени изображения – всъщност е по-добре, ако не са такива, но те трябва да са свързани с вашата марка и вашата аудитория.

За да поддържате последователност във визиите на бранда си, можете да използвате филтъра за обработка, който Instagram предлага. Съветваме ви да изберете един тип на обработка и филтър и да се придържате към него.

Онлайн програми за обработка на снимки като Canva например, могат да ви помогнат да създадете Instagram пост с лекота. Те предлагат голям набор от филтри, шрифтове и всичко необходимо, което ще ви е нужно, за да обработите снимките си по възможно най-добрия начин.

Уверете се, че изображенията, които качвате, следват определената от вас визуална последователност. Използвайте сходни цветове и типове композиции, така че, когато някой види ваша снимка, да не може да ви обърка с друг бранд. Двата основни фактора тук са “последователност” и “разпознаваемост”.

Отделете малко време, за да планирате стратегията си в Instagram. Не забравяйте да оптимизирате своята биография използвайки силен призив за действие. Работете за изграждане на общност от верни последователи на вашия бранд.

Разработете своя визуална брандова концепция. Решете какъв стил изображение искате да използвате, придържайте се към последователен график за публикуване и взаимодействайте реално със своите последователи.

Instagram може да не е решение, подходящо за всички индустрии, но ако клиентите ви попадат сред целевите им групи, с правилната стратегия можете да постигнете сериозни успехи чрез тази платформа.

Ако все още се колебаете как да подходите и имате нужда от помощ, нашите специалисти от Digital Expert са тук, за да ви съдействат. Запишете се още днес за експертна онлайн консултация и ние ще изготвим за вас адекватна стратегия за развитие, която ще бъде съобразена с индивидуални ви бизнес цели.

Очакваме ви!

Source – https://bloggingwizard.com/instagram-for-business/

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече