Image extensions опцията досега беше активна само при рекламите за мобилни устройства. Новата актуализация на Google Ads обаче, ще позволи на рекламодателите да показват разширения с изображения автоматично и при настолни компютри. Тази актуализация се отнася също и за динамичните разширения за изображения. В днешния материал ще ви разкажем подробно за този ъпдейт и как да го използвате. 

Разширенията с изображения са един от най-новите типове рекламни разширения, които можем да използваме в платформата Google Ads. За разлика от другите разширения, новата актуализация не разчита само на текст, за да повиши видимостта на рекламите ви в SERP. С нея можете да използвате редица снимки, банери и визии, които да придружават рекламите ви, за да добавите визуален компонент и да ги направите по-привлекателни.

https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2021/12/Google_Ads_image_extension_desktop-800x563.jpg

Защо опцията Image extensions е толкова важна?

Разширенията с изображения може да ви помогнат да направите рекламите си по-привлекателни и по-силно ангажиращи вниманието на потребителите ви. Това разбира се предполага кампаниите ви да станат по-успешни и да придобиете по-голям брой кликвания. Само до няколко седмици тази функционалност вече трябва да е на разположение за употреба, както при мобилни, така и при декстоп устройства. Така вече ще можете да показвате подходящи изображения на клиентите си, независимо дали са у дома или в движение.

Ако създавате рекламни кампании в Google Ads и вече използвате разширения с изображения на мобилни устройства, е важно да знаете, че с пускането на тази актуализация, тези изображения автоматично ще се показват и на настолните устройства на вашите потребители. Затова не забравяйте да наблюдавате ефективността на кампаниите си, за да можете да прецените дали кампаниите ви се представят още по-добре.

Ефективността при показване на настолно устройство може да бъде разбита чрез сегментиране на данните ви по „Устройство“.

  • Разширения с изображения и при динамичните реклами

Актуализацията ще е валидна и за динамични реклами, при които изображенията ще се показват автоматично, на база на най-подходящото изображение от целевата ви страница на рекламата ви. Вече са налични и динамични разширения с изображения за всички езици.

  • Библиотека с изображения 

Google също така добави и безплатна библиотека със стокови изображения с възможност за търсене, за да помогне на рекламодателите да получат безплатни визуални изображения. За да получите достъп до библиотеката, трябва да изберете „Стокови изображения“ на стъпката, при която трябва да изберете изображение за вашето разширение. Стоковите изображения могат да бъдат изрязани до квадратен или пейзажен формат директно в Google Ads, преди да ги добавите към разширението си.

Детайли за разширенията с изображение 

Независимо дали сте запознати с тях или не, разширенията с изображения могат да бъдат чудесно допълнение към всяка кампания. Ето всичко, което трябва да знаете за тях.

  • Ще покажем как да настроите разширения с изображения в Google Ads;
  • Къде да намерите изображения за вашето разширение, плюс спецификации;
  • Най-добри практики за разширения на изображения и как да проверите ефективността си.

Как да настроите разширения с изображения 

От известно време Google работеше върху пускането на функцията за разширения с изображения. Те се опитаха да ги пуснат през 2013 г. и отново през 2016 г. с визуални разширения към линковете на сайтовете. През септември 2019 г. те добавиха реклами в галерията, но ги спряха през 2020 г., за да се съсредоточат върху разширенията с изображения. След това през декември 2019 г. започнаха да тестват разширения с изображения и от Google Marketing Livestream 2021 успяха да ги направят достъпни за всички рекламодатели.

zHUI 5mQ PIbr nBN2yOE58r47ov Ct4m5UoAFZIjcR6VM 7H6S44jPSKooB

Процес за настройване на Image Extensions в Google Ads

Image extensions могат да бъдат добавени от същото място, на което създавате и останалите рекламни екстеншъни.

google ads image extension setup—new extension button

Влезте в Google Ads и отидете на таб „Реклами“. Точно под него е разположен и таба за създаването на екстеншъни – Extensions.

google ads image extensions setup—extensions in sidebar

След това можете да изберете къде искате да добавите вашето ново разширение с изображение. Можете или да щракнете върху синия бутон с „+“ в горната част на раздела за разширения, или да стигнете надолу, докато видите полето „Изображения“. Щракнете върху него и след това върху синия „+“ в горната част на този екран.

На кои нива можете да прилагате разширенията с изображения в Google Ads?

Когато създавате ново разширение, първото нещо, което трябва да изберете е на кое ниво искате да го приложите. Можете да избирате между добавяне на разширението на ниво кампания или на ниво рекламна група. Ако трябва да споделим кой е по-добрият избор, то бихме казали, че зависи от структурата на кампанията ви.

Ако всички рекламни групи в кампанията популяризират един и същ продукт или услуга и изображението е подходящо за всички, тогава прилагането на изображенията на ниво кампания би трябвало да е достатъчно. 

google ads image extension setup—extensions tab

Ако обаче във всяка рекламна група показвате различни продукти или функционалности на един продукт, то може би ще бъде препоръчително да създадете разширение за всяка отделна реклмна група. 

Откъде можете да вземете изображение за създаването на такова разширение 

Без значение на кое ниво на акаунта си прилагате този тип разширение, първо трябва да качите файлове с изображения в Google, за да можете да ги използвате.

  • Качване директно от вашия компютър

Най-лесният начин да добавите изображения за вашите разширения с изображения, е просто да качите банери или снимки от компютъра си.

  • Сканиране на уебсайт

Точно вляво от опцията „Качване“ в редактора ще видите и опцията „Сканиране“. Ако отидете на този раздел, Google ще ви подкани да добавите URL адреса на вашия уебсайт. След като го направите, платформата ще сканира уебсайта ви и ще изтегли вашите изображения, които ще можете да използвате за вашите рекламни разширения.

qj7m3SkQQjS4VHaPsfHLgJo0RN3EfMEota0Zr c5tL XowuOHPZrv wv MmF0VouLztwunvSOucnvilT1 c5As1KpoHq9KAoifxvZdvb1Fx3DO4Myi 7LUq1X916r9y3Mvobm10
  • Изображения взети директно от вашите социални мрежи

Това е още една интересна функционалност, която може да ви е от полза. Точно под бутона за сканиране можете да видите и списък с вашите социални профили. Когато Google сканира вашия сайт, той също ще открие вашите социални профили и ще намери изображенията, които сте качвали в тях.

z6JMRuxxD6rpQvUPkEcLA9mC7MRhFvAlS9vEM2EIOPjbcDDY7OOtqrEeA3B3k1NkwynxGAYdiumTnqLbMu7Ji hDhRPRaYti8m7dmzypkeDcPYGGr9Fs7 snEa0FFEsbPrWnKPk

Може да не разполагате с достатъчно добри изображения във вашия уебсайт, но ако поддържате редовно социалните си мрежи, ще можете да използвате изображенията от тях за вашите разширения по същия начин, по който използвате и тези от вашия сайт.

Какви са спецификациите на разширенията с изображения в Google Ads? 

Ето какви са размерите за разширенията с изображения: 

  • Landscape: 1200 h 628 px (препоръчан размер), 600 x 314 px (минимално)
  • Квадрат (1:1): 1200 х 1200 (препоръчан размер), 300 х 300 (минимално)
  • Максимален размер на файла: 5120 KB
  • Качество – не са позволени лога, гифове, замъглени изображения или лошо изрязани изображения. 

Гарантираме ви, че вашите дизайнери ще са наистина доволни, когато разберат, че не е нужно да правят много изображения с всякакви луди размери, за разлика от банерите в дисплейната мрежа на Google. Ако имате изображения, които са имали добър ефект в социалните мрежи, можете директно да ги използвате. Само трябва да махнете логата и текстовете и воала! – Ще можете да ги използвате като разширения с изображение във вашите Google реклами. 

google ads image extension setup—image selection window

Друго предимство е, че Google ви позволява да използвате едни и същи изображения за едно или и двете съотношения, ако изображението е подходящо за тях и можете да изберете частта от изображението, която искате да използвате.

google ads image extensions placement ratios

Във всяка рекламна група и кампания можете да добавите до 20 разширения с изображения. Имайте предвид, че всяко съотношение на изображение, което качвате, се отчита като един брой. Дори ако използвате един и същ файл с изображение за две различни съотношения, това ще се брои като две от 20-те налични броя. 

Как мога да видя ефективността на разширението си с изображение? 

След като от известно време вашите реклами, към които сте добавили разширения с изображения са активни, можете да видите тяхната ефективност на ниво Extensions.

google ads image extension reporting by placement

Какво се случва, когато някой щракне върху вашето разширение с изображение?

Вероятно сте забелязали, че при добавянето на изображения, нямаше място за добавяне на целева страница. Всеки път, когато някой кликне върху вашето разширение с изображение, то се третира по същия начин, както ако щракне върху основното заглавие на рекламата. Потребителите ви ще бъдат насочени към целевата страница на ниво реклама, поради което е важно да приведете в съответствие разширенията си с изображения със структурата на кампанията си. Ако има твърде голяма разлика между линка и изображението, е възможно да създадете лошо потребителско изживяване, когато някой кликне върху графична реклама и не може да намери това изображение, продукт или услуга на целевата страница, към която е изпратен.

Същият принцип важи и за таксуването. Ако използвате ръчна или подобрена стратегия за офериране, ще бъдете таксувани със същата цена на клик, която бихте платили при клик върху заглавие. За други стратегии за офериране това ще варира, но без значение каква опция използвате, всичко ще работи така, сякаш някой е щракнал върху основното заглавие на вашата реклама.

Заключение 

Когато става въпрос за вашата стратегия за дигитален маркетинг, може да нямате необходимия експертен опит, за да създадете и изпълните кампания в Google Ads, която да постигне желания ефект. Партньорството с експерти, които познават тънкостите на платформата ще ви спести ценно време, ресурси и енергия, като същевременно ще ви помогне да увеличите продажбите и да развиете бизнеса си.Гордеем се с екипа Google Ads експерти на Digital Expert, тъй като имаме огромен опит с рекламите в Google Ads и Facebook. Ние знаем как да създадем работеща рекламна стратегия и ефективни рекламни кампании в Google, които наистина носят приходи. Нещо повече, имаме доказан опит в това да помагаме на нашите клиенти да развиват бизнеса си чрез рекламни кампании в Google Ads. Свържете се с нас, за да научите как можем да сме ви полезни с нашия опит в Google Ads.