Екстеншъните в Google Ads са изключително важни за създаването на успешна кампания за търсене. Преди да започнете да ги използвате обаче, е важно да разберете тяхната цел, в какви ситуации се прилагат и какви са предимствата им. Google предлага голямо разнообразие от разширения, които могат да се използват в съответствие с рекламите ви, за да подобрят честотата на кликване и рекламния ви ранг. И така, какво представляват екстеншъните в Google Ads? – Според Google, те са опция за разширяване на рекламата с допълнителна информация, която дава на хората повече причини да изберат точно вашия бизнес. Някои от разширенията трябва да бъдат внедрени във всяка кампания, докато други могат да се използват и в по-специфични ситуации.

Екстеншъните могат да ви помогнат да постигнете по-добра видимост на рекламата ви, защото тя ще заеме по-голяма площ в страницата с резултатите от търсенето (SERP). Това става все по-важно, тъй като изследванията показват, че най-добрият резултат от търсенето в SERP получава над 30% от всички кликвания, докато първите три резултата представляват над 75% от общия брой кликвания. Използвайки разширения си гарантирате, че по-голям брой потребители ще могат да видят рекламите ви и ще можете по-лесно да увеличите своя CTR. Тъй като екстеншъните се оказват основополагащи за резултатите, в днешната статия събрахме всичко, което трябва да знаете за тях. Ще разнищим какво представляват, защо да ги използвате, какви са разликите между ръчните и автоматичните и как да ги настроите в профила си. Ако сте нетърпеливи, да започваме!  

Какво представляват разширенията на рекламите?

Както споменахме във въведението, разширенията представляват допълнителна информация за вашия бизнес, която можете да включите в рекламите си за търсене в SERP. Така рекламата заема повече място, става по-видима и има по-голям шанс да повлияе на ангажираността на клиентите ви и решенията им за покупка. Има 10 различни типа разширения на рекламите, които могат да бъдат добавени на ниво акаунт, кампания или рекламна група. Смята се, че екстеншъните имат основно значение за ефективността и видимостта на рекламите ви. Ето защо, преди да се задълбочим в различните видове разширения и как да ги създадем в Google Ads, нека първо разгледаме защо е важно да включите възможно най-много такива, като съобразите кои са най-подходящите за вашия бизнес.

google ads extensions
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 13

Защо да използвате разширения?

Разширенията решават дълго срещания проблем с ограничените знаци в заглавията и описанията на рекламните текстове. Те предоставят допълнително пространство за различна по вид информация, с която можете да подчертаете ползите на продуктите и услугите си. Така имате възможност да експериментирате с по-креативни и емоционално стимулиращи призиви за действие. Добавянето на допълнително съдържание към рекламите ви ще повиши качествения им рейтинг и ще увеличи релевантността им. Това означава, че те ще имат по-голямо значение и ще се показват на по-горна позиция в SERP. Следователно, има вероятност повече хора да видят рекламата и да взаимодействат с нея, а това оказва положителен ефект върху вашия CTR, цената на клик и ROI (възвръщаемостта на инвестициите ви).  

Важно е да се отбележи, че не трябва да добавяте разширения само, за да ги имате в рекламите си. Уместността е ключова!

Добавянето на разширения, които няма да подпомогнат целите ви или не подкрепят призивите ви за действие, може да има неблагоприятен ефект върху качествения рейтинг, CTR и процента на реализация. Въпреки че разширенията са чудесно решение за увеличаване на площта, в която се показват рекламите ви, не трябва да прекалявате с тях. Използвайте ги само там, където наистина е подходящо. И така, нека разгледаме видовете разширения. 

Разширения, изискващи ръчна настройка

Има много екстеншъни, които можете да добавите ръчно. Все пак не е нужно да използвате всички едновременно. Някои може да са много подходящи за бизнеса ви, докато други да нямат полза за вашата ситуация. Затова, преди да започнете настройката им, разгледайте всички алтернативи и създайте цялостна стратегия за вашите реклами и разширения. Ще ги наричаме с английските им имена, за да ги откриете по-лесно в платформата. 

google ads extensions
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 14

Sitelinks

Sitelinks е първият екстеншън, с който ще ви запознаем. Той изпраща потребителите до конкретни страници във вашия сайт. Sitelinks се визуализира по различен начин, в зависимост от устройството, позицията на рекламата и други фактори. Можете да го добавите на ниво акаунт, кампания или рекламна група. С това разширение можете да конкретизирате какъв текст да се показва и към кой линк да води. Настройката на Sitelink може да е ръчна или автоматична. Този екстеншън е подходящ за повечето бизнеси.

image1
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 15

Професионални съвети:

  • Можете да включите линкове към вашите бизнес профили в LinkedIn, Twitter, Facebook и YouTube канала си.
  • Всеки линк, който добавяте към кампанията или рекламната си група трябва да има уникален URL адрес.
  • Релевантността на линковете помагат на sitelink-овете да се показват по-често.
  • Можете да направите sitelink-ове, които да се показват специфично на мобилни устройства, като поставите отметка в полето за предпочитания на устройството.

Sitelinks към видео реклами

Sitelink-овете, които добавяте към видео реклами ще се покажат точно под вашата реклама, която се възпроизвежда преди, по време или след друг видеоклип в YouTube. Тези екстеншъни се показват само под рекламите на мобилни устройство. Това разширение има същото приложение като стандартния му вариант, който се показва в търсачката, но е пригодено само за YouTube. Подходящо е за всички бизнеси, които имат видео реклами. С него можете да предоставите допълнителна информация, като вашия адрес или да напишете допълнителни призиви за действие.

Професионални съвети:

  • Трябва да имате минимум два sitelink-a, за да може се визуализират в рекламата.
  • Рекламата ви може да има максимум четири sitelink-a към сайта ви.
  • Sitelink-овете не се показват в кампании, които се показват във видео партньори на Google.

Ето как изглежда този екстеншън, когато се покаже:

image9
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 16

Разширения за попълване на Lead форми

Тези разширения представляват форма, която се показва в рекламите ви. С нея можете да генерирате списък с потенциални клиенти за продажби, реализации или ремаркетинг. Има два вида форми, които можете да използвате: за потенциални клиенти в мрежата за търсене и за потенциални клиенти във видео реклами. В момента lead формите за потенциални клиенти в мрежата за търсене са в бета версия.

Професионални съвети:

  • Видео рекламите с разширение за попълване на Lead форма ще се показват само ако лицето, което вижда рекламата, е влязло в профила си в Google.
  • Lead формите в мрежата за търсене ще се показват на мобилни устройства и таблети с Android и iOS.
  • Lead формите за видеа ще се показват само на мобилни устройства и таблети с Android.

Callouts екстеншън

Callout екстеншънът ви позволява да включите допълнителен текст със специфична информация за вашите продукти и услуги. Той се показва по различни начини, в зависимост от използваното устройство. Може да се добавя на ниво акаунт, кампания и рекламна група. Вие решавате къде да го използвате, като трябва само да създадете текст и да настроите при какви условия да се покаже. Callout екстеншъните трябва да се използват, за да подчертаете вашите предимства и стойностни предложения. Често се използват, за да покажат промоции или предложения, като безплатна доставка, например. 

image2
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 17

Професионални съвети:

  • За да активирате тези разширения, трябва да създадете минимум два текста. Google препоръчва да добавите максималният им брой, който е 4.

Structured Snippets

Structured snippet екстеншънът ви позволява да подчертаете определени аспекти на това, което рекламирате. Ако рекламирате хотел, може да използвате това разшитрение, за да добавите някои от удобствата на хотела, като безплатен Wi-Fi, бизнес център и фитнес клуб. Ако не включите структурирани описания в кампаниите си, Google може автоматично да добави динамични структурирани описания, затова не се колебайте и ги използвайте. Помислете кои са функционалностите, които можете да предложите (разграничете ги от предимствата си). 

image3
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 18

Професионални съвети:

  • Трябва да използвате минимум три снипета, за може това разширение да се покаже с рекламата ви.
  • Текстът, който използвате трябва да е пряко свързан с информацията във вашия хедър. В противен случай може да не се покаже с рекламата ви. 

Call Екстеншъни 

Тези разширения ви позволяват да добавите телефонен номер към рекламата си. С тях потребителите могат директно да ви се обадят, без да е нужно да въвеждат телефона ви ръчно. Използвайте този екстеншън ако имате екип, който може да отговаря на обажданията, когато рекламата е пусната. Това разширение е подходящо за бизнесите, чиито потенциални клиенти знаят точно какво искат и нямат свободно време, в което да кликват върху сайта ви и да търсят номера ви.

Location Екстеншъни

Те помагат на потребителите да намерят бизнеса ви, като показват вашия адрес, телефон  и карта, заедно с вашия рекламен текст. На мобилни устройства те включват и линк с насочване, който показва как може да се стигне до адреса ви. Използвайте тези екстеншъни, когато имате физически обект, офис, магазин или друга локация, която искате да бъде открита от потребителите ви. Така ще повишите трафика към физическите си обекти. 

image4
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 19

Професионални съвети:

  • За да може разширенията за местоположение да се показват, трябва да свържете профила си в Google My Business с профила си в Google Ads.
  • След това можете да добавите няколко адреса в рекламите си, като използвате Google My Business.

Affiliate Екстеншън за локация 

Това разширение все още не е налично във всички държави, но е изключително полезно, защото помага на потребителите да открият магазини в близост до тях, които предлагат вашите продукти. Подходящо е за вериги и търговци или всякакъв друг бизнес, който предлага вашите продукти. 

Ценови екстеншъни

Те показват специфични продукти и цени под рекламата ви. Могат да се показват по няколко различни начина, като всяко разширение за цена има свой собствен линк. Когато потребителят кликне върху него, той ги води директно към продукта във вашия уебсайт. Използвайте тези екстеншъни, когато искате да покажете конкретен продукт или услуга. Те могат да ви помогнат да продадете стоката си по-бързо. 

Професионални съвети:

  • Някои рекламодатели не са склонни да използват разширение за цените, тъй като техните продукти не са най-евтините на пазара. Тези разширения обаче могат да са полезни, за да отсеете кои са вашите потенциални клиенти. 
  • Някои случаи показват, че рекламите, които имат това разширение се кликват по-често, в сравнение с тези, които не го използват. 
image8
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 20

Промоционални Екстеншъни 

Те ви позволяват да наблегнете на промоциите и намаленията си, като ги покажете в рекламите си. Трябва да изберете какъв да е етикета на това разширение. Можете да използвате „Намаление“, „Хайде на училище“, „Денят на жената“ или всичко друго, с което бързо става ясно каква е кампанията ви. Използвайте го винаги, когато имате някаква специална промоция или кампания. Ето и пример как се визуализира заедно с рекламата ви:

image6
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 21

Екстеншъни за приложения

Тези разширения ви помагат да включите линк, който води към вашето мобилно приложение в Google Play или Apple App Store. Използвайте го, когато искате да промотирате апликацията си.

Как можете да настроите ръчните екстеншъни 

След като вече имате представа кои разширения искате да използвате за бизнеса си, нека да видим как да ги настроите в Google Ads. От таблото за управление кликнете върху опцията “Реклами и разширения” в лявата лента за навигация (Ads & extensions). Изберете „Разширения“, след което от падащото меню изберете „Всички“. Там ще видите кои ръчни екстеншъни можете да използвате. Изберете това, което искате да добавите и натиснете бутонът с “+”. Ако искате да създадете нов екстеншън, ще трябва да попълните всички полета с нужната информация, като линкове, описание и контакти и той ще се покаже в тази секция.

image5
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 22

Изберете на какво ниво искате да се добави разширението 

Когато избирате кое разширение да добавите към рекламата си, трябва да изберете и на кое ниво да се приложи, като можете да включите разширението за целия акаунт, за конкретна кампания или за конкретна рекламна група.

Професионален съвет:
Добавяйте екстеншъните на ниво кампания или рекламна група за максимално добри резултати. 

Създайте ново разширение или използвайте съществуващо

Създайте ново разширение, както обяснихме по-горе или използвайте съществуващо. Тази опция ще ви спести много време, защото можете да видите списък с всички разширения, които имате в профила си. От него можете да изберете само тези, които искате към конкретната рекламна група и да ги добавите, без да ги пишете на ново. Можете да добавяте еднакви разширения многократно към различните си текстови и видео реклами.

Автоматични екстеншъни

Автоматизираните разширения изтеглят данни от различни източници, като целеви страници или други реклами автоматично, за да добавят разширения към вашата реклама. За да видите метриките за автоматичните екстеншъни, отворете Ad Extension таба в Google Ads. Отидете до падащото меню „View“ и изберете „Automated extensions report.” Ето и какви екстеншъни могат да присъстват:

Рейтинг 

Екстеншънът за рейтинг се използва, за да покаже добрите отзиви от потребителите. Той включва комбинация от информация и ревюта. Няма да бъдете таксувани за кликванията върху това разширение.

image7
Google ads екстеншъни за кампании - какво представляват и защо ги използваме? 23

Професионални съвети:

  • В повечето случаи тези разширения се показват, когато бизнесът ви има 150 уникални ревюта и рейтинг, който е по-висок от 3,5 звезди. За да се възползвате от него, редовно подканвайте потребителите си да ви оставят отзив в Google. 

Други автоматизирани екстеншъни

  • Динамични callout
  • Динамични structured snippets
  • Динамични sitelink разширения
  • Автоматизирани разширения за обаждания
  • Автоматизирани екстеншъни за локация и афилиейт локации

Всички тези автоматични екстеншъни работят по същия начин като ръчните. Можете да ги спрете от раздела с екстеншъни в advanced функциите, от „Turn off specific automated extensions“.

Заключение

След като разгледахме различните Google ads екстеншъни за кампании, може би се чудите какви разширения да създадете, за да оптимизирате ефективността на рекламите си. Ако се чувствате объркани, не се тревожете, Google показва разширенията ви, когато рекламата ви се счита за достатъчно конвертираща и автоматично решава кое разширение или комбинация от разширенията са най-полезни за ефективността на рекламите ви. Ако имате нужда от помощ или съвет, не се колебайте да се свържете с екипа на Digital Expert. Имаме огромен опит в създаването на реклами за онлайн магазини и с радост ще помогнем и на вас! Очакваме ви на имейл или в нашата страница във Facebook.

Вижте част от нашите услуги: