Черният петък е доста известен в някои западни страни (особено в САЩ), а ние се сблъскахме с него за първи път преди около 12-13 години.  Но в тази статия няма да ви занимаваме с  това кога и как се е появил този “Празник” за всички шопинг маниаци, а за това как можете да се възползвате от възможността да генерирате страхотни обороти и да привлечете повече клиенти от който и да било друг ден в годината.

Какво представлява Facebook рекламата по време на Черен петък?

Според Adobe, през миналата година са извършени продажби за над 9 милиарда долара само в рамките на един ден. Това е впeчатляваща статистика, с която всички трябва да се съобразяват. 

Но какво представлява рекламата за Black Friday? Има ли нещо, което е по-различно и с което трябва да се съобразяваме. 

Има: Рекламата излиза много СКЪПО, ако нямате експерт на ваша страна.

Черният петък и предстоящите празнични разпродажби са тук, а това означава силно конкурентен платен трафик. Рекламодателите ще се борят за своя дял от вниманието на потребителите с реклами както в Instagram, така и във Facebook.

Целта на много компании през това време е да накарат купувачите да харчат колкото се може повече пари и това е повече от ясно, но ключът към успеха е реализирането на продажби, които водят до лоялни потребители, които ще допринесат за развитието на бранда. 

facebook реклама
Facebook реклама по време на Черен петък: Как да се подготвим? 4

Стратегии, с които да повишим възвръщаемостта си от реклама във Фейсбук по време на Черен петък

В края на деня вашият онлайн магазин трябва да генерира не просто по-висок оборот, а и някаква печалба. Огромните отстъпки значително намаляват нетната ви печалба, затова трябва да се постараете да постигнете минимален рекламен разход. 

Стратегия 1: Стартирайте рекламата си по-рано

Страхотна идея е да започнете своята празнична рекламна кампания за пазаруване седмици преди Черния петък. Вашите реклами ще бъдат по-евтини поради факта, че другите рекламодатели няма да имат толкова пари за харчене и можете да генерирате средства за по-късно през сезона, когато ще започне истинската “битка” в края на годината.

Стратегия 2: Таргетирайте lookalike аудиториите

Подобните аудитории позволяват на рекламодателите да разширят обхвата на своите рекламни кампании, като показват реклами на нови потенциални клиенти, които са подобни на техните съществуващи. Те помагат за свързването на марките с хора, които вероятно ще се интересуват от техните оферти, поради което специалистите по реклама във Facebook ги обожават!

Стратегия 3: Не забравяйте Кибер понеделника (Cyber Monday)

Кибер понеделник традиционно е ден, в който хората пазаруват онлайн. През последните години, тъй като все повече и повече потребители възприеха навика да пазаруват онлайн, Cyber Monday буквално удължи шопинг уикенда. Използването на тази традиция като средство за стартиране на продажбите за електронна търговия на вашата компания е чудесен начин да “яхнете вълната” и да увеличите максимално печалбите, генерирани от Черния петък.

Стратегия 4: Закъснейте..стабилно!

Защо не експериментирате? Повечето хора си мислят, че трябва да следвате правилата, но всъщност можете само да спечелите с този хитър ход. Самото име „Черен петък“ предизвиква у потребителите чувство за спешност да пазаруват, така че търговците на дребно са възприели използването на името на празника, за да намекнат, че продуктите си струва да се купуват без отстъпки или промоции през останалата част от годината.

Тоест, ако предложите една страхотна оферта 2 седмици по-късно, конкуренцията вече ще е изхабила доста от маркетинговите си бюджети заради скъпите цени на клик, а отделно – намаленията няма да са така големи.

Как да сме сигурни, че сме подготвени за Черен петък?

Това, че Черният петък е идеален момент да реализирате големи обороти, не бива да ви кара да си мислите, че ще бъде лесно. Има много фактори, които могат да наклонят везните в неправилна посока.

baner blackfriday3
Facebook реклама по време на Черен петък: Как да се подготвим? 5

Трафик на сайта

Повече посещения на сайта, по-добре. Нали така? Всъщност, не е точно така. Ако сте свикнали с 500-1,000 посетители дневно и получите около 20,000 в рамките на 24 часа, това може да срине вашия уебсайт в най-неподходящия момент. Говорете със своя хостинг доставчик, за да обсъдите рисковете. Не се притеснявайте да задавате неудобни въпроси. Идеята на хостингът е да може да издържи голям трафик. Ако се налага, уговорете се да доплатите или да направите гъвкав план, който може да покрие подобни пикови периоди.

Ръст в поръчките

Преди да започнете да потривате доволно ръце, се замислете колко човека работят в склада и дали ще можете да обработите бързо поръчките. Макар и да са приемливи леки закъснения в доставките заради огромния брой покупки, които се извършват, никой клиент не иска да чака две до три седмици, за да получи нова тениска. 

В навечерието на Черния петък трябва да имате достатъчно складови наличности, за да подсигурите търсенето. 

Достатъчно човешки ресурс

Вашите служители са ключов компонент към успеха. Уверете се, че имате достатъчно хора, с които да посрещнете по-големия обем поръчки. Изградете процес, който всеки служител да следва.

Заключение

Черният петък е уникална възможност за всеки търговец да се сдобие с нови клиенти и да усети динамиката от продажбите. При добро планиране може да постигнете невероятни резултати, но това често си има цена – повече работа и малко по-големи рискове. За да успеете да постигнете една успешна кампания, Вие трябва да намерите и точният партньор, който ще ви подкрепя, но и ще има опита, за да ви насочи кои са най-добрите практики и какво да направите, за да не стъпите накриво. 

Ние от Digital Expert имаме дългогодишен опит с клиенти, които са правили кампании на Черния петък. Знаем как да направим рекламна стратегия, която гарантирано да увеличи оборота на Вашия онлайн магазин.