С новия ъпдейт на операционната система на iPhone – iOS 14 предстои да се случат промени, които значително ще се отразят на рекламните кампании във Facebook. Разбира се, визираме всички данни, които се събират от Facebook пиксела като конверсии, посещения на целеви страници, ангажираност и т.н. 

Новият ъпдейт ще даде възможност на потребителите да изберат дали искат да споделят данните си за целите на персонализираната онлайн реклама. Това предполага, че голям брой от тях няма да го позволят, което ще доведе до съществени загуби за бизнеса. Всички приложения в App Store ще бъдат длъжни да показват обезкуражаващо съобщение в съответствие с техния фреймуърк AppTrackingTransparency на всичките си потребители. 

Facebook не останаха безучастни в създалата се ситуация и споделиха, че ще започнат да обработват събития за преобразуване на пикселите от Apple устройствата. Ще целят да запазят поверителността на потребителите, но и в същото време да задържат ефективността, която получават рекламодателите. Съвсем скоро се очакват актуализации и допълнителна информация, с която компанията да защити позицията си на световен лидер. 

Facebook ios 14 update

Какво да направите ако целите реализации, които се случват във вашето приложение

Можете да използвате съществуващите си рекламни акаунти, за да рекламирате и на потребителите, които ползват устройства с iOS 14, но ще трябва да създадете отделни кампании за iOS 14, поради ограниченията за отчитане от API на SKAdNetwork на Apple.  Проучете употребата на Facebook SDK API за събития в приложения, за да можете да измервате резултатите си. Направете актуализация на SDK на Facebook до версия 8.1, за да подпомогнете персонализирането на рекламите, доставяни на устройствата с iOS 14. Можете да направите това от Мениджъра на събития, но е важно да сте администратор на приложението си. Ето какво още можете да правите:

  • Можете да създавате до 9 кампании наведнъж за потребителите на iOS 14; 
  • Всяка кампания може да съдържа до 5 ad set-а със същия тип оптимизация. Не можете да променяте избора си за оптимизация между рекламните сетове в една и съща кампания;
  • Ако спрете или изтриете някоя от вашите 9 кампании, ще ѝ отнеме период от 72 часа, преди тя да спре да се брои като част от лимита ви;
  • Търгът (Auction) е единствената налична опция за закупуване, когато създавате реклама за устройства на iOS 14, reach и frequency не са налични;
  • След като кампанията ви бъде публикувана, не можете да я пускате или спирате, когато поискате. Ако я изключите веднъж, имате опция единствено да я изтриете. 

Facebook ios 14 update

Какво да правите, ако използвате реклами, които целят реализация в уебсайта ви

В този случай е възможно да се наложи да потвърдите домейна на уебсайта си, за да избегнете проблеми с кампаниите си. Проверката на домейна трябва да се извърши за ефективния домейн от най-високо ниво плюс един (eTLD + 1). Например за www.digitalsalesexpert.com и digitalsalesexpert.com домейнът eTLD + 1 е digitalsalesexpert.com

Така се подсигурявате, че домейнът ви обхваща всичките му варианти. Направете го за всички сайтове, в които имате пиксели. Това ще ви позволи да конфигурирате събития за преобразуване на пиксели, когато стане налично агрегирано измерване на събития.

Вашият пиксел може да оптимизира максимум 8 събития за всеки домейн. Facebook първоначално ще конфигурира събитията за преобразуване, които Facebook прецени, че са най-подходящи за вашия бизнес. Всички други събития ще бъдат неактивни за оптимизиране на кампанията и отчитане. Ще можете да управлявате предпочитанията си в Мениджъра на събития. Когато създавате рекламния си набор, ще трябва да изберете само едно от 8-те определени събития за реализация, за които да оптимизирате.

Facebook ios 14 update

Ограничения за насочване

Възможно е размерът на персонализираните ви аудитории да намалее, заради по-големия брой потребители, които се отказват от проследяването на устройства с iOS 14

  • Ако показвате динамични реклами в приложението си – Някои устройства с iOS 14 може по подразбиране да бъдат предназначени за мобилен уеб браузър (вместо приложение или магазин за приложения). За да насочите всички устройства с iOS 14 към дестинация на приложение, създайте нова кампания, която оптимизира за кликвания върху връзки.
  • Ако показвате динамични реклами в уебсайта си – Настройте каталога си да използва само един пиксел. Вашият пиксел ще отчита и оптимизира само за максимум 8 събития за преобразуване за всеки домейн. Facebook първоначално ще конфигурира събитията за преобразуване, които смята за най-подходящи.
  • Ако използвате няколко домейна в каталога си, проверете всеки домейн, който ползвате като URL адрес на продукта. Избягвайте да използвате URL адреси на продукти, които пренасочват към друг домейн.
  • За кампаниите за инсталиране на приложения за iOS 14 отчитането ще трябва да разчита на данни от API на SKAdNetwork на Apple за инсталиране на мобилни приложения и други събития за преобразуване на приложения. Подобни ограничения ще се прилагат и за измерването на някои събития за преобразуване в мрежата поради ограничения за отчитане от устройства с iOS 14. 

Прочетете детайлна информация за ограниченията, които се налагат при потребителите, използващи iOS14 в отчетите в официалната страница на Facebook – Business Help Center. А ако се нуждаете от реклама в дигиталното пространство, не се колебайте да се свържете с екипа на Digital Sales Expert. 

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече