Google реклама или Facebook реклама? Това несъмнено е една от големите дилеми пред всеки един онлайн бизнес, когато стартира. 

Собствениците на бизнес често питат: Какво е по-добре – реклами във Facebook или реклами в Google? Макар че е трудно да се каже, не можем да забравим, че онлайн магазинът трябва да намери рекламни платформи, които да работят в негова полза.

Няма краен победител във войната между рекламите във Facebook и рекламиране в Google. Вашият бизнес не трябва да третира рекламните платформи така, сякаш трябва да избира.

Тайната на успешния дигитален маркетинг е в гъвкавостта.

Какво е Facebook ads?

Facebook рекламата е най-популярният модел за реклама в социалните мрежи (навярно TikTok в близко бъдеще ще промени това). С почти 3 милиарди посетители всеки месец, това е една от платформите, които дават достъп до огромна база от данни – база, която всеки бизнес може да достигне.

Специфичното при Facebook e, че Pixel системата позволява управлението и на Instagram рекламите (понеже Instagram e собственост на Facebook), което е още един силен коз в ръката на онлайн бизнесите. 

Какво е Google реклама?

Когато говорим за Google, трябва да споменем, че това е най-използваната търсачка в света, като над 85% от потребителите я употребяват за своите нужди. Тук трябва да уточним, че Google Ads е първата платформа за онлайн реклама в Интернет пространството, като стартира дейност още през 2000 година.

Мнозина се доверяват на платена реклама в Гугъл, защото нямат разработени социални мрежи или пък защото техните специалисти са свикнали да работят с Google Analytics. 

Прилики и разлики между Facebook Ads и Google Ads

Преди да вземем решение за това коя е по-подходящата платформа за вас, е редно да проследим приликите и разликите между двете опции.

Прилики

  • Общи термини 

Без значение коя платформата ще изберете за реклами на онлайн магазина си, всички маркетингови термини са с еднакви наименования и се измерват по един и същ начин. Цената на клик и в Pixel, и в Гугъл реклама се определя от парите, дадени за реклама, разделени на кликовете.

Пример: CPC от 1лв. означава, че на всеки клик сте плащали по 1 лев. 100 клика – 100 лева.

  • И двете платформи са платени

Без значение колко плащате, и при двете получавате платен трафик. В момента, в който изхабите маркетинговия си бюджет и прекратите кампанията си, тя спира да се показва на потребителите.

  • И двете платформи позволяват интеграции с други приложения

Напоследък се появиха много приложения, които позволяват детайлни анализи на сайтове и социални профили. Хубавото е, че и двете платформи могат да бъдат интегрирани с различни софтуери, ако имат съвместимост.

гугъл реклама
Facebook и Google реклама: Как да разпределим рекламния бюджет между тях 100% ефективно?

Разлики

  • Изпълняват различни цели

Facebook е социална медия, чиято цел е да се свързвате с повече хора. Google е търсачка за уебсайтове. Сама по себе си тази разлика оформя и аудиторията. Социалните мрежи се разглеждат от хора, които понякога просто убиват време, докато при Google потребителите влизат с дадено намерение – дали да прочетат нещо, или пък да закупят продукт.

  • Интереси срещу намерения

Facebook е социална мрежа. При рекламите основна роля играят интересите на аудиторията. При рекламиране в Гугъл основният фокус пада върху това какво клиентът търси в момента. 

  • Различни цени на ключови думи и параметри

Алгоритмите на Google и Facebook работят по различен начин, затова и цените на ключовите думи са различни. Но не са само те. Цената на клик, цената на гледане и другите метрики зависят спрямо търсенето и предлагането в съответния рекламен канал.

  • Проактивност

Навярно най-голямата разлика между двете платформи за реклама е в проактивността. Във Facebook бизнесът е проактивното лице и се показва пред клиента, докато при Google рекламите, клиентът трябва да инициира същото или подобно търсене, за да види вашата реклама.

Предимства на Фейсбук рекламата

Когато се появи Facebook Ads, Google Ads беше на върха на пирамидата. Тогава имахме сравнение между една социална мрежа-гигант, която обаче тепърва се сблъскваше със сложните алгоритми, които трябваше да достигнат до крайния потребител, и вече разработена платформа, даваща резултат. С времето обаче Facebook значително подобри алгоритъма си и сега дава невероятни резултати на тези, които знаят как да го използват.

Страхотен за бизнеси с малки бюджети

Като по-нова платформа е нормално Facebook да не е достигнал като нива Google рекламата. Стойността на клик за определени думи в Google е просто абсурдна за дребни бизнеси, които нямат огромни финансови възможности. За фирма, която има малък рекламен бюджет, много по-логично би било да се потърсят резултати чрез Facebook реклама, вместо да се наливат и малкото средства в нещо, което най-вероятно няма да сработи.

Детайлно таргетиране

Facebook е шампион по таргетиране. Да, всяка развита платформа може да предостави аудитория на хора между определени години, пол и други демографски признаци, но Facebook включва в алгоритъма си интересите и хобитата на потребителите – фактор, който значително подобрява таргетирането. 

Помага за популяризирането на бранда

Ако разполагате с непопулярен бранд или пък сте били известни в B2B средите, едно от най-важните неща е да се популяризирате. Facebook е един страхотен начин да създавате съдържание и да го рекламирате, за да видят вашите потенциални клиенти какво точно прави бранда и как би им помогнал.

Идеален за рекламиране на нови услуги и продукти

Социалните мрежи са страхотна опция за рекламиране на нова услуга или продукт, който не е съществувал доскоро (или не в такава форма). Лесното достигане до много хора може да помогне на продукта да бъде разпознат и приет от аудиторията. В Google е практически невъзможно да се рекламира иновация, тъй като клиентът е проактивното лице, а той няма как да търси нещо, за чието съществуване дори не знае.

Предимства на Google Ads

“Тежката артилерия” на Google винаги е фактор, с когото всички трябва да се съобразяват, когато става дума за реклами. За да бъде един онлайн магазин успешен, той трябва да има уебсайт. А когато има уебсайт, той трябва да бъде индексиран от Гугъл. Освен ако не продавате директно чрез социалните мрежи, то Вие задължително попадате в обсега на калифорнийския гигант.

Потребителско намерение

Може би най-голямото предимство на Google рекламата е в потребителското намерение. За разлика от Facebook, където потребителят вижда рекламирания продукт, в търсачката той пише името на това, което търси, тоест той показва намерение да купува. Това е една от основните причини компаниите да плащат големи пари за Google реклама. Макар и да получават по-малък трафик, то този трафик е многократно по-качествен.

Google рекламата таргетира продажби

Вече споменахме, че Facebook е ненадминат в това да изгражда репутация на бранда. Ако обаче целта пред Вашия онлайн магазин са директни продажби, то Google Ads е правилният избор. Когато клиентът попадне на ваша реклама и кликне върху нея, има доста добър шанс да поръча, защото той вече търси този тип продукт.

B2B (корпоративни) продажби

Ако вашите клиенти са основно корпоративни, то несъмнено платформата на Google би намерила по-добро приложение за реклама на сайт. Много често бизнес клиентите си избират партньори именно от Google.

Продажби с висока стойност

Когато стане дума за продажби с висока стойност (например жилища, коли, скъпоструваща техника и др.), потребителите обикновено ползват търсачките, за да намерят най-доброто за себе си. В този случай lookalike аудиториите, които са сила на Facebook, не могат да сработят, защото за скъпоструващите продукти човек рядко прави компромиси. Отделно, дори даден продукт да е с намалена цена, един заинтересован потребител трудно ще го купи, ако той е прекалено скъп за моментните му възможности.

Пример: Лаптоп с цена от 2500 лева е намален с 200лв. Това е страхотна оферта за някой геймър. Ако обаче той в момента има лаптоп и няма такава възможност, то във Facebook има добър шанс онлайн магазинът да си изхаби бюджета за реклами. В Google Ads обаче, ако някой напише “лаптоп до 2500лв”, то този потребител вероятно иска да си закупи нов лаптоп и има възможности.

Разпределение на бюджета между Facebook Ads и Google Ads

google реклама
Facebook и Google реклама: Как да разпределим рекламния бюджет между тях 100% ефективно?

Няма единна формула на успеха. В зависимост от бизнес целите на онлайн магазина, трябва да си поставите приоритети.

Приоритет Facebook

Ако повечето фактори от долуспоменатите съвпадат с Вашия бизнес, то най-вероятно Facebook Ads би трябвало да стане основен канал за реклама.

  • Стойността на продуктите не е особено висока или пък има доста промоции
  • Брандът се нуждае от популяризиране
  • Основната част от клиентите са крайни потребители
  • Искате да достигнете до повече хора
  • Продавате много нишов продукт
  • Рекламният бюджет на компанията не е много голям.

Приоритет Google

В случаите, в които:

  • Имате доста корпоративни клиенти
  • Продавате скъпи артикули
  • Основната цел са продажбите
  • Имате добра оптимизация на сайта
  • Рекламният бюджет на компанията е солиден
  • Продавате продукт с голямо търсене.

Тогава рекламирането в Гугъл е най-добрият вариант за Вас и Вашия онлайн магазин.

Обобщение

Facebook Ads и Google Ads са изключително важни за развитието на всеки онлайн магазин. Всяка от платформите може да бъде полезна за Вашия бизнес, затова е много важно да не правите избор между едната или другата платформа, а да разучите опциите как да разработите и двете, за да постигнете оптимални резултати. Ако не сте сигурни, че можете да се справите сами, или пък искате да постигнете още, нашите експерти могат да са от голяма полза за развитието на онлайн магазина. Ако искате да разберете как може да подобрите своите продажби, заявете безплатна експертна оценка.