В една от предните наши статии вече споменахме за ефектите на iOS 14 върху представянето на рекламните кампании и как те влияят негативно върху тракинга, което води и до последващи проблеми с продажбите. В тази статия ще разгледаме обстойно какво представлява Facebook Conversion API (CAPI) и как работи.

Facebook реклама и iOS

Тенденцията за предстоящите години е мобилният трафик да се настани на челното място в класациите. През 2021г повече от 54% от уебсайт трафикът идва именно от мобилни устройства. А когато стане дума за мобилни устройства, то едно име няма как да не бъде споменато – Apple. Компанията на Тим Кук има над милиард активни устройства.

В този ред на мисли всяка фейсбук рекламата пряко зависи от технологичния гигант и техните софтуерни решения. 

Какво представлява iOS 14

iOS 15 със сигурност ще донесе доста софтуерни промени, които ще повлияят не само на потребителите, но и рекламодателите. Истината обаче е, че именно “преходният” ъпдейт беше този, който реално катализира голямата промяна.

Светът на дигиталната реклама се променя бързо. Новата актуализация на iOS 14 на Apple включва нови мерки, предназначени да дадат на потребителите на iPhone по-голям контрол върху данните, които споделят с приложения и рекламодатели.

Естествено, тези промени ще окажат значително влияние върху рекламата в социалните мрежи. Маркетолозите използват потребителски данни за насочване и измерване на успеха на рекламите си. С новите промени събирането на данни, става по-трудно. 

В отговор на актуализацията на iOS 14 на Apple, Facebook стартира Conversions API, за да даде на рекламодателите нов, по-личен начин за проследяване на рекламни данни.

iOS14
Facebook Conversion API & IOS 14: Какво трябва да знаете?

Основи на събирането на данни във Facebook

За да разгледаме какво представлява Facebook Conversion API, първо ще преминем през основите за събиране на данни за реклама във Facebook.

  • Събитие. Събитието е действие, предприето от потребител, като кликване върху реклама във Facebook или извършване на покупка.
  • API. Приложен програмен интерфейс (API) е инструмент, който позволява на две програми да споделят данни. В контекста на API за конверсии във Facebook, това позволява да се отчитат реализациите на вашия уебсайт чрез Facebook.
  • Проследяване от страна на браузъра. Проследяването от страна на браузъра е метод за събиране на данни, който проследява данни от уеб браузъра на потребителя. 
  • Проследяване от страна на сървъра. Проследяването от страна на сървъра събира потребителски данни от края на сървъра. Това включва данни като времето, прекарано от потребителя в уеб страницата, или кои артикули е добавил в пазарската си кошница.

Имайки предвид това, нека разгледаме какво представлява Facebook Conversion API

Facebook Conversion API
Facebook Conversion API & IOS 14: Какво трябва да знаете?

Facebook Conversion API е инструмент, който позволява на рекламодателите да събират данни, използвайки проследяване от страна на сървъра, а не проследяване от страна на браузъра.

В този момент може да се чудите каква роля играе актуализацията на iOS 14 на Apple в това. Актуализацията прави две основни неща:

  • Тя дава на потребителите на iOS 14 възможността да изключат проследяването от страна на браузъра.
  • Ограничава данните, които рекламодателите могат да събират от потребителите на iOS 14.

Тези промени ще влязат в сила през следващите няколко месеца. Когато това се случи, рекламодателите ще трябва да разчитат на Facebook CAPI, за да събират данни за взаимодействията на потребителите с техните реклами във Facebook.

Как работи?

Facebook Conversion API свързва вашия уебсайт с вашите реклами във Facebook. Когато потребител кликне върху една от вашите реклами, Facebook генерира уникален идентификационен номер за този потребител. Докато потребителят се движи из уебсайта ви, Facebook проследява движенията му и ви изпраща тези данни.

Това означава, че ще можете да събирате данни за вашите реклами във Facebook, докато самоличността и поверителността на вашия клиент са защитени с уникален идентификатор.

Какво можете да проследите с Facebook Conversios API?

Позволява на рекламодателите да проследяват следните данни:

  • Закупуване – продуктите, които  вашите клиенти купуват, колко харчат и метод на плащане;
  • Колички за пазаруване – всичко, което вашите клиенти добавят в количките си за пазаруване, кои артикули премахват, откъде добавят артикули и за колко време оставят пазарската си кошница;
  • Разглеждане на уебсайт – кои уеб страници посещават клиентите, кои вътрешни връзки използват и дали кликват върху промоции;
  • Регистрации по имейл – през коя уеб страница се регистрират и кои настройки за регистрация по имейл избират (ако това е опция на вашия уебсайт);
  • Напускане – процента на изоставяне на количката и колко успешен е процесът по плащане;
  • Клиенти – колко време прекарват клиентите във вашия уебсайт.