Dynamic Search Ads е кампания за създаване на динамични реклами в мрежата за търсене на Google. Тя набира все по-голяма популярност, заради своя невероятен потенциал да запълни пропуските от различни думи и комбинации от тях в кампаниите ви за търсене.  Маркетолозите винаги търсят нови рекламни възможности и стратегии и Dynamic Search ads вече им е любима, защото въпреки че оптимизирането за органично търсене носи огромни ползи, няма съмнение, че тази кампания генерира страхотни резултати. В днешната статия ще обсъдим всичко, което трябва да знаете за динамичните реклами за търсене и ще дадем отговор на въпроса ви: „Трябва ли да използвам динамични реклами в моите кампании с ключови думи?“. Ще обясним какво точно представлява Dynamic Search Ads, как работи, как да настроите такава кампания и защо задължително трябва да я добавите към маркетинг стратегията си. 

Пред какво предизвикателство са изправени бизнесите, които рекламират в Google Ads

Над 50% от търсенията в Google включват три или повече ключови думи, докато над 70% от съответните заявки не съвпадат напълно с конкретни ключови думи. Ето защо изграждането на цялостна стратегия за търсене е огромно предизвикателство, особено ако целите достигане до нови клиенти и пазари. Ако искате да имате последователна стратегия, с която да генерирате максимално голям трафик към вашия уебсайт и да достигнете до по-голяма аудитория, то динамичните реклами за търсене (DSA) могат да ви помогнат. Те показват рекламите ви пред точните потенциални клиенти в конкретното време. Когато клиентът въведе думи или фрази в търсачката и те съответстват на текста на вашия сайт, динамичната кампания ще се активира и ще покаже вашата реклама с най-подходящото предложение за съответния клиент.

Ако имате голям брой целеви страници и хиляди постоянно променящи се продукти, DSA подходът със сигурност е подходящ за вас. Дори и най-добре управляваните кампании в Google Ads с множество ключови думи понякога могат да пропуснат подходящите нови думи, които започват да генерират търсения, да се забавите при пускането на реклами за нови продукти, или да пропуснете създаването на реклама за колекция, която вече е налична в онлайн магазина ви. Сега е моментът да споменем, че 16% от търсенията в Google всеки ден съдържат нови думи, изрази и фрази и не са били въвеждани преди. Ако в момента ви се налага да отделяте много време за качването на новите ви продукти и поставяне пауза на рекламите с тези, които са на склад или нямат наличност, то DSA със сигурност ще предотврати усилията ви.

Какво представлява Dynamic search ads

Dynamic search ads дава възможност на фирмите да намират повече клиенти, използвайки търсачката на Google, защото позволява показването на рекламите им към най-подходящите търсения. Най-вероятно тези клиенти вече усилено търсят това, което компанията ви предлага, така че динамичните реклами изтласкват вашия продукт и услуга много по-високо в списъка с резултати на търсачката и можете много по-лесно да бъдете открити. Ефективно създадената и наблюдавана кампания за динамични реклами може да повиши значително вашите продажби и възвръщаемост на инвестициите.

Това, което привлича все повече потребители към този инструмент, е способността му да запълни пропуските в кaмпаниите, базирани на ключови думи и ефективно да разшири показванията и клиентската база далеч отвъд това, на което е способна обикновената кампания с ключови думи. Ако използвате комбинацията от креативно рекламно послание и завладяващи заглавия, ще получите реклама, която има пълния потенциал да стимулира продажбите ви.

Как работи този тип кампания

Когато някой търси дадени думи в Google, които са много близки до заглавията и често използваните изречения във вашия уебсайт, Google Ads ще използва тази заявка за търсене, за да избере най-подходящата целева страница и ще създаде ясно и релевантно заглавие за вашата реклама. По този начин тези реклами показват най-добрите и най-подходящите страници от сайта ви към потенциалните ви клиенти, на база на ключовите думи и вашите продукти.

За да генерира динамични реклами за търсене, Google използва съдържанието от вашия уебсайт, като позиционира рекламите ви спрямо заявките за търсене. Инструментът предлага множество опции, по които разбира какво да покаже на клиента, като съдържанието на целевите ви страници, вашите категории и вашия динамичен продуктов каталог. Динамичната реклама винаги се показва пред правилния потребител в точното време и го води там, където е най-удачно да намери търсената информация – целева страница, каталог или индивидуална продуктова страница.

Вместо да използват офериране по ключови думи за задействане на рекламите, DSA автоматично създават реклама с динамично генерирано заглавие и целева страница, когато някоя заявка за търсене съвпада с думи или фрази от вашия уебсайт, или когато някой търси дадени термини в Google, които са тясно свързани с вашия уебсайт. По този начин вашите заглавия и целеви страници се добавят динамично и имат по-голямо значение за всяко отделно търсене. DSA могат бързо да насочат потенциалните ви клиенти точно към това, което искат да открият.

За щастие, този тип кампании все пак позволяват да имате пълен контрол върху описанието на рекламата и мястото, на което можете да насочите потребителя, базирано на вашия сайт.

Добавяйки кампания за динамично търсене в Google Ads ще имате последователно и много по-голямо покритие на всеки пазар, на който искате да навлезете, без да е необходимо да създавате дълги списъци с ключови думи за всяка отделна продуктова категория или конкретен продукт.

dexpert 1200x628 dymanic search 1
Dynamic Search ads - кампанията, която не трябва да пропускате 5

Защо е полезно да използвате DSA кампании

Тези кампании се наричат ​​„динамични“, тъй като според новите тенденции и условия за търсене те имат способността да се променят – най-хубавото е, че не е нужно да го правите сами. Ето няколко кратки точки с предимства, които ще ви накарат да обмислите включването на такъв тип динамична кампания в маркетинг стратегията си за онлайн търговия:

Предимство 1: Съвместима с други инструменти

DSA е напълно съвместима с други инструменти на Google като Shopping Кампании, Реклами в мрежата за търсене и AdSense реклами. Също така работи добре със Smart Bidding, което ще ви спести време и пари за намиране на правилните ключови думи, които са най-удачни за вашия бизнес.

Предимство 2: Позволява показване на специфични търсения

С динамичните реклами е по-вероятно рекламите ви да се покажат пред подходящи потребители, които веднага са готови да направят поръчка и ще избегнете показването пред незаинтересовани посетители, които са кликнали по погрешка или са разочаровани, защото линкът в рекламата е грешен и те не откриват очаквания резултат. Това е така, защото заглавията и описанията в динамичните реклами са съобразени с вашия продукт или услуга и описват точно до какво ще бъде отведен потребителят, ако кликне на линка в рекламата.

Предимство 3: Използва едновременно ключови думи и словосъчетания

Не може да се отрече, че ключовите думи са от съществено значение за всяка дигитална маркетингова кампания. Google взима предвид думите, които се използват във всяко търсене и генерира динамични реклами, с които ви помага да имате по-голям брой съвпадения. По този начин много повече потребители виждат рекламите ви и трафика към сайта ви се увеличава. При стандартните кампании с ключови думи може да пропуснете важни ключови думи или да сте добавили твърде малко думи, заради ограничен бюджет. При DSA, автоматизацията ще се погрижи да покаже рекламите ви на всяка подходяща ключова дума или словосъчетание.

Предимство 4: Генерира автоматични заглавия

Това е основната функция, която отличава динамичните реклами от стандартните текстови реклами. Google Ads създава динамично генерирани заглавия за най-подходящата целева страница, която имате, когато потребител търси по дадена дума. Генерираните заглавия са ясни и конкретни, така че потребителят винаги ще е насочен към най-подходящия линк. С това Google дава по-висок рейтинг на акаунта ви и е почти невъзможно да ви засече като подвеждащ бизнес, който показва неправилна информация.

Предимство 5: Заобикаля някои от правилата на Google

Google има много строги правила по отношение на съдържанието, което създавате като акаунт и всеки ден може да одобри или да спре някоя реклама или дори цялостен рекламен акаунт, ако засече, че някое правило е било нарушено. При динамичните реклами в мрежата за търсене обаче не е необходимо да следите толкова строго правилата на Google, защото рекламите се генерират чрез техните процеси и естествено ще бъдат създадени в необходимия формат, така че да бъдат одобрени. Това позволява на рекламите ви да бъдат одобрени и стартирани по-бързо и така можете да избегнете всички неочаквани спирания или проблеми с кампаниите си.

dexpert 1200x628 dymanic search 2
Dynamic Search ads - кампанията, която не трябва да пропускате 6

Как да настроите Dynamic Search Ads в Google Ads

Процесът на настройка на първата ви динамична реклама може да изглежда плашещ на първо време и е възможно да допуснете грешки. Ще ви представим подход към създаването на първата ви динамична реклама при търсене, който включва няколко лесни и последователни стъпки:

  1. Влезте в профила си в Google Ads и кликнете върху „Кампании“ от менюто вляво.
  2. Кликнете върху бутона „плюс“ и след това натиснете „Нова кампания“.
  3. Кликнете върху „Мрежа за търсене“, след което изберете необходимите цели за кампаниите си. (Ако не сте сигурни какви са целите ви, не забравяйте да премахнете отметката от „Използвайте цели“, за да предотвратите ограничаване на функционалностите).
  4. Въведете домейните, които трябва да бъдат използвани в кампанията, след което щракнете върху „Продължи“.
  5. Изберете местоположенията и езиците, които планирате да използвате в тези реклами. Въведете зададената от вас стратегия за офериране или изберете автоматизирана, за да генерирате оптимизирани оферти от Google.
  6. Въведете бюджета си. Ако имате фиксиран лимит на офертата, посочете и това.
  7. Отидете в секцията „Допълнителни настройки“ и кликнете върху “Динамични реклами за търсене”. Поставете отметка на „Активиране на динамични реклами за търсене за тази кампания“, след което натиснете „Запазване“.
  8. Щракнете върху „Динамична“ в менюто за тип на рекламната група, за да започнете да създавате динамична реклама.
  9. Посочете къде искате да изпратите потребителите, когато кликнат върху рекламата ви. Това може да са ваши целеви страници, продуктови страници или цели категорийни страници с продукти.
  10. Коригирайте офертите си въз основа на конкретните си бизнес цели. Ако сте избрали автоматично офериране, преминете директно към „Запазване“ и пропуснете тази стъпка.

За създаването на нова реклама в определена рекламна група кликнете върху „Нова реклама“, въведете описанието си, щракнете върху „Готово“ и след това върху „Запазване и продължаване“.  

Съвет: Ако искате да разширите списъка си с ключови думи, можете да използвате DSA, защото те използват по-голям брой ключови думи, които са по-дълги и са в множество вариации. След провеждане на DSA кампания, можете да вземете най-работещите дълги словосъчетания и фрази и да създадете стандартна кампания за търсене. Така ще имате възможно най-целенасочените реклами, с които можете да отговорите на поведението на потребителите си.

Съвет: Езикът в рекламите ви винаги трябва да съответства на езика в уебсайта ви, така че създавайте по една отделна DSA кампания за всеки език.

dexpert 1200x628 dymanic search 3
Dynamic Search ads - кампанията, която не трябва да пропускате 7

Най-добри практики при създаването на Dynamic Search Ads 

Dynamic Search ads е сложен, но в същото време много полезен инструмент. За да не пропуснете нещо важно и да оптимизирате кампаниите си максимално добре, споделяме с вас някои от най-добрите практики:

Създавайте релевантни описания

Помислете как да създадете описание, което е разбираемо за клиента и го подтиква да направи желаното от вас действие, но в същото време е оптимизирано за SEO, за да ви донесе по-високо класиране в търсачките. Описанието е изключително важно, защото то е нещото, което може да накара клиентите ви да кликнат върху рекламата, за да ги пренасочите към уебсайта или целевата си страница.

Оптимизирайте съдържанието и дизайна на уебсайта си

Важно е сайтът ви да изглежда максимално добре. Създайте подробни, креативни и привлекателни описания на продуктите си, изяснете целите си и вашите стойностни предложения и ги добавете в текстовете на сайта си. Задължително форматирайте текстовете и добавете ясно дефинирани заглавия на продуктите си, за да убедите потребителя, че е попаднал на правилната страница.

Насочете се към правилната аудитория

Можете да настроите рекламите си към правилната аудитория, като наблюдавате и анализирате поведението на клиентите си. Можете да зададете и автоматично таргетиране, което ще покрива всички подходящи търсения. Можете да направите тези настройки при задаването на цели във вашите динамични реклами.

Фокусирайте се върху промоциите си

Не забравяйте да покажете промоциите си в описанието на рекламите ви, без значение дали те включват намаления, безплатна доставка или промокод. Когато потребителите видят ясно вашите оферти, промоции и подаръци, те ще са по-склонни да конвертират, тъй като това ще ги накара да кликнат върху връзката от рекламата ви.

Структурирайте кампаниите си внимателно

За да можете лесно да наблюдавате резултатите от кампаниите си и да променяте настройките на кампанията си, разделете целевите си групи и различните си линкове в отделни рекламни групи. Ако дадена кампания се представя слабо, можете бързо да разберете това, когато имате различни рекламни групи. Използвайте само по един DSA на конкретен език и накрая генерирайте една обща кампания, която обхваща всичките ви  потенциални клиенти, които няма как да придобиете чрез стандартни реклами.

Заключение

Накратко, ако използвате динамични реклами, ще можете да спестите време и ще можете да пропуснете създаването на дълги списъци с ключови думи, оферти и рекламен текст към всеки продукт от вашия уебсайт. Така че DSA ви помагат да рекламирате по-бързо и да достигате до нови пазари по-лесно.

При създаването на DSA, рекламите ви винаги ще са актуални, защото когато правите промени в страниците си, Google отново обхожда уебсайта ви, за да гарантира, че всичко е наред. С този инструмент рекламите ви винаги ще имат подходящи, динамично генерирани заглавия. DSA рекламите често имат по-дълги заглавия от други реклами в мрежата за търсене, което подобрява тяхната видимост. И не на последно място всичко това е възможно, докато вие контролирате всичките си кампании.

Може да ви бъде сложно да свикнете с динамичните реклами и с работата в рекламния акаунт на Google Ads като цяло. Винаги сме на разположение да ви съдействаме за вашите реклами. Екипът ни от експерти в електронната търговия ще ви даде оптимални съвети и препоръки, които са съобразени с вашите бизнес казуси. С удоволствие можем да поемем създаването на DSA кампании, които да са ефективни за вас. Нека заедно постигнем максимална възвръщаемост на инвестициите от рекламните ви разходи.

Прочетете и статиите ни с case study-та за наши клиенти, при които увеличихме оборота им многократно, без да увеличаваме рекламните им разходи. Можете да ги откриете в нашия блог.