Вижте кои са нашите практически съвети, с които да създатете страхотна Facebook реклама, която да оптимизира разходите и възвръщаемостта ви

Страхотната Фейсбук реклама се постига с експерименти и следене на голям обем от резултати. Тъй като наблюдаваме кампании на ежедневна база, днес събрахме триковете, с които постигаме успех и ще ги споделим с вас. Разбира се, с времето рекламите работят все по-добре, благодарение на постоянната актуализация на платформата, но тестването на различни стратегии и прилагането на вече доказали се техники, ще ви улесни в създаването на реклами, които водят до повече продажби. Съветите, които събрахме ще са полезни, както за начинаещите, така и за тези, които създават реклами за онлайн магазини от години. Отделете по-малко от 10 минути от времето си и приложете тези идеи в кампаниите си още сега.

Как работи алгоритъмът на Facebook?

През 2016 г. беше лесно да се създаде органично достигане до потребителите, без да е нужен какъвто и да е рекламен бюджет, но за съжаление тези времена отдавна отминаха. През последните няколко години имаше много актуализации, като най-важната от тях е начинът, по който публикациите се появяват на стената на потребителите. От 2018 г. вече се показват все по-малко постове от бизнес страниците на фирмите.

В настоящия момент, алгоритъмът показва с приоритет публикациите на семейството на даден потребител, неговите приятели и групите, в които членува. Това се случи, за да могат хората да останат свързани с близките си, тъй като именно това е причината те да прекарват повече време в платформата. Що се отнася до бизнес постовете, проучване от 2018 г. разкрива, че органичните публикации достигат само около 6,4% от общите последователи на страницата, а през 2021г. са едва около 2-3%. С тази промяна шансовете да популяризирате страницата си органично е почти под нулата.

За да достигнете до правилните потенциални клиенти във Facebook, вече е от съществено значение дали имате някакъв рекламен бюджет за кампании. Нека да ви представим няколко трика, с които ще направите рекламите си по-ангажиращи, а по този начин ще оптимизирате разходите си. Да започваме!

8 трика, с които да създадете страхотна Facebook реклама

  1. Преди всичко разберете кои са потенциалните ви клиенти

Преди да прилагате каквито и да е техники за създаване на съдържание и бюджетиране, разберете кои са хората, които са най-склонни да станат ваши клиенти и да са доволни, че закупуват именно от вашия онлайн магазин. Би било безсмислено да изразходвате бюджет, ако не прецените коя е таргет групата ви. За разлика от Google, във Facebook хората не търсят активно неща, които да купуват, така че не можете да ги насочите с конкретни ключови думи. Във Facebook обаче можете да използвате усъвършенствани опции за дефиниране на вашата аудитория, а с това имате и голям контрол над това кой вижда рекламите ви.  

Facebook има три инструмента за избор на аудитория, с които да постигнете интелигентно насочване на вашите реклами:
  • А. Основни аудитории;
  • Б. Custom аудитории, създадени от данни с потребителите, които имат интерес към сайта ви;
  • В. Подобни аудитории.

Нека да видим как тези аудитории могат да ви помогнат.

А. Основни аудитории: използвайте тази опция за привличане на нови клиенти

Основните аудитории са чудесни за достигане до потенциални клиенти, които все още не знаят, че съществувате. Тази опция за насочване ви позволява да дефинирате аудитории въз основа на предпочитаните от вас:

  • Местоположение (градове, общности, държави);
  • Демографски данни (възраст, пол, образование, длъжност и др.);
  • Интереси (всичко, което можете да си представите);
  • Поведение (предишни покупки и използване на устройство);
  • Връзки (хора, които са се ангажирали с вашата страница във Facebook).
Б. Custom (персонализирани) аудитории: подходящи за ангажиране на вече заинтересованите ви потребители (ремаркетинг)

Използвайки custom аудитории, можете да установите по-силна връзка с хората, които вече са посетили уебсайта ви или са проявили интерес към вашия онлайн бизнес по някакъв друг начин.

Ето три основни групи от такива хора:

  • Списъци с контакти (клиенти и контакти, качени от вашата CRM система или имейл списъци);  
  • Посетители на сайта (потребители, които са посетили уебсайта Ви и са предприели конкретни действия там (с помощта на събиране на данни от Facebook пиксела);
  • Потребители във вашето мобилно приложение (потребителите, които са извършили някакви действия във вашето приложение).
В. Подобни аудитории: платформата открива хора, които имат поведение, което е сходно на вашите клиенти

Подобните аудитории са любими на много рекламни специалисти, защото те могат да ви помогнат да достигнете до хора, които вероятно ще се интересуват от вашите предложения. Просто трябва да създадете аудитория от съществуващите (потенциални) клиенти и Facebook ще се погрижи да показвате рекламите си на всички хора, които имат сходни интереси. Тук уловката е, че звучи много просто, но сходството между потребителите се измерва в проценти от 1% до 10%. Процесът на оптимизация на тези аудитории е малко по-сложен, но пък си струва да ги тествате.

facebook ads

  1. Изберете правилния тип Facebook реклама

Тъй като рекламите имат множество формати във Facebook, събрахме най-успешните, които са удачни за полагане на стабилни основи във вашите кампании.

Реклами с изображения
Изображенията са перфектен избор за представяне на вашите продукти на потенциалните ви клиенти. Те се създават сравнително бързо, като всичко, от което се нуждаете, е закачливо съобщение, което привлича вниманието и качествена визуализация. Тук най-голяма трудност се оказват размерите на отделните банери. Facebook има тенденция да променя съществуващите и да добавя нови формати доста често, така че се уверете, че сте наясно с най-новите спецификации и техническите изисквания, преди да създадете изображенията за вашите рекламни кампании.

Съвети за по-добри реклами с изображения:

  • Бързо и лесно разбиране на основното послание – Не използвайте снимка с твърде много разсейващи елементи – ако искате да покажете даден продукт, подчертайте една-единствена негова полза.
  • Използвайте интересни оформления – Например, снимайте група продукти отгоре. Експериментирайте с перспективата, като тествате по-голям или по-малък ъгъл.  
  • Винаги създавайте една основна точка, върху която да падне фокусът – Поставете обекта, който е най-важен, на преден план.
  • Персонализирайте слоганите и текстовете за всяка различна аудитория – вземете предвид демографските данни, информираността на потребителя за вашия продукти и къде се намира в маркетинговата фуния.
  • Бъдете човеци – говорете на разбираем език.
  • Ползи – Намерете творчески начин да покажете как вашите продукти или услуги ще помогнат на вашите потенциални клиенти да постигнат целите си.
  • Отведете ги в страхотен уебсайт – Ако вече имате успешна реклама, то се убедете, че тя води клиентите ви до отлично изработен уебсайт или целева страница. Уверете се, че отговаря на очакванията, които сте задали в рекламата си. Помислете за UX, копирайтинг, показване на продукти, мобилна версия. В противен случай ще имате много трафик, който не конвертира и в резултат на това няма да имате продажби.

Видео реклами

Видео рекламите са правилният избор, ако искате да покажете продуктите си в действие – създаването на демо видео обикновено дава доста добри резултати. То се показва на стената на потребителите и в техните сторита, или може да бъде вградено във видеоклипове във Facebook, които са достатъчно дълги.

Реклами с видео анкети

Рекламите с видео анкети са едно от най-новите допълнения към платената реклама във Facebook и вече показват обещаващи резултати за повишаване на осведомеността на марката. Те са страхотни, защото насърчават игривостта на потребителите и създават по-близка връзка с потенциалните ви клиенти. Ангажираността определено ще доведе и до по-добри резултати в продажбите ви!

Реклами с карусел

Каруселните реклами обикновено са едни от най-добре представящите се – особено ако искате да покажете различни предимства на един и същ продукт или да покажете много различни продукти, които са в конкретна категория. Всяка реклама с карусел може да покаже до 10 изображения или видео клипове с линковете, които съответстват на продуктите.  

Динамични реклами

Не можем да скрием, че динамичните реклами са ни абсолютен фаворит, когато говорим за онлайн магазини. Те автоматично показват конкретни продукти пред потребителите, които са проявили интерес към тях. За да ги създадете ще е нужно да имате акаунт в Business Manager и да инсталирате Facebook пиксел на вашия онлайн магазин. След като приключите, трябва да качите своя продуктов каталог и да настроите кампанията си – всичко останало зависи от автоматизацията на Facebook (актуални цени, наличност). За някой от платформите за електронна търговия като Shopify и Magento дори няма да е нужно да качвате продуктовия си каталог, тъй като той ще бъде автоматично генериран!

8 трика, с които да създадете страхотна Facebook реклама

  1. Тествайте различни послания

Много рекламодатели използват твърде строг и дистанциран език, когато създават  рекламите си, но вие може да се опитате да се отличите и да бъдете по-смели. Тъй като  Facebook е непринудена платформа, в която потребителите по-скоро се разтоварват, ведрото, забавно и дори хумористично копи би имало огромен успех.

Ако например вашата целева група е на 20 или 30 години, помислете добре какви думи използва и как пише, когато изпраща текстови съобщения на приятелите си. Опитайте се да съответствате на този стил. Този експеримент е забавен и понякога е основна причина за успех. Разбира се, ако знаете, че брандът ви е премиум и не можете да допуснете нещо подобно, не го правете. Тогава заложете на нещо семпло, изчистено и лесно разбираемо.

  1. Дължината на текста се определя от стойността на продукта

Има едно правило, което е абсолютно валидно за всички видове продукти – ако продавате нещо много скъпо, потребителят ще иска да прочете повече и да проучи повече канали, за да направи решение за покупка. Преценете дали да имате дълго описание в самата реклама или да кажете само 2-3 изречения, но пък рекламата да води към линк с повече детайли, мнения от доволни клиенти и допълнителни спецификации за продукта ви. Ако продавате нещо, което е по-вероятно да се купува импулсивно, то имате пълна свобода да пишете кратки, закачливи и забавни описания, които мигновено грабват вниманието.  

8 трика, с които да създадете страхотна Facebook реклама

  1. Използвайте автоматични разположения

Къде да се показват вашите реклами? Дали да изберете само Facebook или Instagram, Messenger или на стената? Това може би ще е трудно решение, ако току-що започвате с настройването на реклами във Facebook и нямате достатъчно опит с тестването на различни разположения с целевата си аудитория. Ето защо препоръчваме да изберете автоматичните разположения. Просто поставете отметка в тази опция и Facebook ще направи магията си, като показва рекламите Ви на тези разположения, където рекламите ви имат по-голям шанс за успех.

  1. Задайте си правилните въпроси, преди да планирате рекламния си бюджет във Facebook

„Колко трябва да е бюджета ми за реклами във Facebook?“ е  въпрос, който трябва да си зададете със сигурност. Но преди него е важно да обмислите какви са целите ви и да проследите кои ще са правилните показатели.

  • Искате повече последователи?
  • Искате ли да увеличите броя на вашите имейл абонати? Колко искате да бъдат?
  • Искате повече продажби на вашите продукти? Ако отговорът е да, каква е вашата целева печалба? Какъв е маржът от 1 продажба и колко можете да си позволите да похарчите за 1 клиент?

Трябва да отговорите на всички тези въпроси, за да можете да оцените броя на продажбите, необходими за постигане на целевите приходи. Само тогава ще можете да изчислите разходите за маркетинг във Facebook, необходими за постигане на целите ви и да направите рекламите си наистина печеливши.

Ще ви дадем пример:

Ако искате да направите 1 продажба и вашият среден процент на конверсия (CR) е 1%, ще ви трябват поне 100 посетители. Ако вашият CR е по-нисък, да речем, 0,5%, ще ви трябват 200 посетители. Тази логика се отнася за всеки продукт, който искате да тествате.

  1. Как да намалите цената на клик във Facebook?

Ето няколко трика, които ще ви помогнат да намалите цената на клик и съответно да създадете по-печеливши кампании:

  • Създайте график за показване на рекламите, така че да се показват в точното време на седмицата и деня, за да увеличите максимално резултатите и да намалите разходите.
  • Персонализирайте рекламата спрямо различните разположения, в които се показва.
  • Тествайте различни стратегии за офериране, за да видите коя от тях работи най-добре за вас.  

Стратегията за офериране с най-ниска цена е вид автоматично офериране, което ще Ви осигури най-ниските разходи за покупка. Facebook върши цялата работа вместо вас.

Стратегията за офериране за желана цена на клик ви помага да поддържате по-стабилни резултати при постоянна цена. Тази стратегия е полезна, когато разходите Ви се увеличават.

cpc statistic

  1. Тествайте прецизно и анализирайте всяка реклама

Не на последно място – тествайте всичко. Има много чудесни съвети и най-добри практики, с които да започнете, но някои от тях ще работят по-добре за вас от други. В някои случаи видеоклиповете ще се представят по-добре, в други – каруселни реклами.

Тествайте различни варианти на рекламно послание и направете А/В тест между снимка и видео, различни снимки, различни съобщения за една и съща аудитория. Вижте кои реклами във Facebook дават по-добри резултати и след това заложете по-голям бюджет, за да постигнете максимален резултат с най-ниска цена. 

Важно! Тествайте поетапно, а не едновременно, тъй като ако провеждате 4 или 5 теста едновременно няма да можете да разберете в дълбочина и детайли кой от тях носи резултати и какви точно са те.

Надяваме се този материал с трикове за създаване на страхотна Facebook реклама да ви е бил полезен. А ако все пак искате да поверите рекламните си кампании на екип от професионалисти и само да обсъждате резултатите и приходите си, не се колебайте да се свържете с нас.

Можем да ви бъдем полезни също и с:

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертна рекламна стратегия” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече