Днес ще си говорим за седемте основни грешки, които допускат онлайн бизнесите по време на своето развитие. Стартирането на бизнес онлайн е все по-лесно напоследък, с което и мнозина решават да зарежат стандартната си работа и да отворят собствен бизнес. Вече масово потребителите пазаруват онлайн, доставките идват едва за ден-два, потребителите вече имат доверие към все повече типове плащания – развитието на електронната търговия в България е в своя пик. Въпреки това, управлението на онлайн бизнес крие известни рискове.

Вероятността за провал е огромна, ако не отделите време, в което да научите някой прости, но важни уроци. Не губете време в излишни тестове и загуба на пари. Вижте списъка ни със 7 основни грешки, които онлайн бизнесите допускат и започнете да предприемате стъпки, с които ще сте на прав път. В края на статията сме подготвили и още 3 бонус грешки, които ще ви накарат да се замислите. 

Статията ни се базира на огромния ни опит с предприемачи, малки, стартиращи бизнеси, както и големи, развити и добре познати брандове. В материала ще споделим кои процеси при нас винаги са били работещи и кои не са ни носили желания резултат. Надяваме се, че краткото ни ръководство ще бъде страхотен инструмент за вашия гарантиран успех. Ами, стига приказки… Да започваме! 

Ето кои са и основните грешки, които онлайн бизнесите допускат:

  1. Рекламната стратегия – Първата грешка, която обезателно трябва да споменем съдържа следния въпрос – ако предпочитате да работите с доказана агенция, която да се грижи за вашите рекламни кампании, то защо държите вие да измислите стратегията, а не се доверите на експертите?

    В професионалното ни ежедневие много често се срещаме с клиенти, които държат да работим по стратегия, създадена от тях. При подобни казуси се опитваме да ги убедим, че е желателно да ни се доверят и поемаме пълна отговорност. Разбира се, случвало се е клиентът да настоява да изпълним конкретна идея и това да доведе до незадоволителни резултати, тъй като екипът ни няма свободата да разгърне потенциала си. Затова първият съвет, който искаме да дадем на всеки собственик на онлайн магазин, е да се довери на специалистите в съответната област. Така има много по-голям шанс да се постигнат търсените резултати. 
dUoIgPIGCejn0MFGXNB8cUK lOD0NpCYuoE0qBNlPrcBEgKClspju1SyrgJrTs4n7i32QZ6NPOOogUqgc71lSZesAU8LiuRjjMsedEGSD4bipVar4RHrD79uAjAjKg
  1. Работата ни е съвместна – Смело можем да заявим, че екипът на Digital Expert не е поредната агенция, която пуска реклами. Какво имаме предвид? – Ние консултираме клиентите си не само за рекламните им кампании, но и за целия им бизнес модел на работа. Това включва дискусии за типовете продукти за нови зареждания, съвместни кампании, оптимизиране на разходи и още много други теми. Опитът ни е показал, че постигаме най-добри резултати и най-големи ръстове с клиентите, с които работим съвместно като партньори. Затова, ако изберете нашата агенция, бъдете спокойни – ние ще разглеждаме бизнеса ви до последния детайл и ще работим като ваш личен екип от експерти. 
9V3kdCVHMSKCB7DAE RWeIHnFpOzM4aaw7RkmgNF9KLvLTWIjoSZ2kvMTJ V9sFdgr1YRRmFGo

  1. Липса на краткосрочно и дългосрочно планиране – Винаги планираме задачите си с нашите клиенти поне за 3 месеца напред. Учудващо е, че изключително много бизнеси не правят такова планиране или нямат регулиран процес за подобна дейност. Затова ние усърдно им съдействаме. Още в началото на работата ни, екипът ни планира какво ще прави в текущото тримесечие и представя план за действие със задачи, които са предназначени, както за нашия екип, така и за екипа на клиента. Следим как се развива стратегията, като всяка седмица изпращаме отчети и след това създаваме последващи стратегии с цел още по-добра оптимизация на резултатите. 
  1. Перфектният клиент – Появяват се все повече онлайн магазини, които искат просто да продават, но нямат ясна представа на кого, т.е. нямат насока кои са техните идеални клиенти. В такива случаи, след 2-3 месеца съвместна работа и след като сме събрали статистика за дадения бизнес, заедно оформяме образите на техните перфектни клиенти, за да можем да изградим възможно най-добри и релевантни комуникационни послания. Това е една от най-важните стъпки при създаването на маркетинг и рекламни материали, от каквото и да е естество, защото именно добрите послания и правилните визии успяват да достигнат точно до желаните таргет групи.

    Съветът ни тук е, всеки бизнес да се опита да създаде няколко тагрет групи, които счита за най-удачните си клиенти и след това да се опита да направи поне по една клиентска персона от всяка група. Ако искате да създадем подробна статия за таргет аудиториите и създаването на customer persona, не се колебайте да ни пишете. 
5ne7uwCBuhwQD3FbYybVw J xZZMNE Q4dqeOihQqNNU7IhDzIktXginsk3ZdABMFe8mkjZhzDEOXTUABqCmWV6XtgJ rx rLBnanjeUOpmUgCfAtYcC9fyddDXjBw
  1. Дизайните – Често срещана грешка е клиентът (бизнесът) да види дадено предложение за дизайн и категорично да реши, че тъй като визията не му допада, тя няма да продава ефективно. Създаването на всеки дизайн за реклама се случва спрямо определени правила, чрез които той да постигне целта си, а именно – да бъде забелязан и харесан от крайния клиент и да донесе желаната конверсия. Често се случва дизайни, които правим и не очакваме да са УАУ, всъщност да дадат точно такъв резултат. Крайният клиент е Царят на онлайн търговията и ние работим за него – това не бива да се забравя.
efBN5CXzxOwJ3lyqAnYcMXVXPcIZL05KW xIqQ1kByd3BpdAm8OMte6Nqtyxw6dsTd4f ZpsHb3L3bpGgqZAfJBEd9F PD
  1. Подценяване на някои рекламни канали – Понякога клиентите решават, че ще използват само няколко рекламни канала и са категорични, че според тях те са оптималния избор. За съжаление обаче, често собствениците на онлайн бизнес нямат достатъчно широк поглед и не могат да вземат адекватно решение.

    Експертите ни правят анализ на съответния бизнес и конкурентите му, анализират таргет аудиториите и тяхното поведение и откриват каналите, които са най-удачни, за да се достигне до желаните потребители. Например, много често имейл маркетингът е канал, който носи огромна възвръщаемост и не струва почти нищо. Въпреки това, той често е подценяван и не се използва пълния му потенциал. Повечето клиенти смятат имейл маркетинга просто за пускане на досадни мейлчета, но когато ги убедим да тестваме и покажем резултати, тяхното мнение се променя. Това е канал, който има шанс да се  развие с подходящи е автоматизации и може да носи завидни приходи за бизнеси в много разнообразни индустрии. 

    Съветваме всеки бизнес да се опита да приема предложения за нови канали и да се вслушва в маркетинг специалистите, за да използва максимума от всеки удачен канал. 
doevHe1Qla1w
  1. Оптимизация на онлайн магазина – Основна грешка, която бизнесите допускат, е да не обърнат внимание на оптимизацията на сайта. Тя може да се прави например с цел увеличаване на доверието, подобряване на скоростта на зареждане или улесняване на покупката. Има много процеси, които са от съществено значение за преживяването на потребителите и затова препоръчваме преминаването през цялостен одит на сайта и изготвянето на план за оптимизация. Почти с всеки клиент, при стартиране на съвместна работа, изготвяме препоръки именно в тази насока. След изпълнението им, често наблюдаваме до 30% по-добри резултати, което определено е впечатляващо.

    Бонус грешка 1, която да избягвате:

    S2aCY3UeBGAzoaSveFC3MLPYXMRRR0 bp83N0r
    • Подценявате това, което продавате – Независимо дали продавате продукт или услуга, вложете време и желание, за да можете да продавате адекватно. Не се захващайте с разпространението на продукти или услуги, които не са ви интересни. За да сте успешни, често трябва да „горите“ в процеса и да влагате максимума от себе си. След това помислете в детайли за ценообразуването си и бъдете адекватни спрямо пазара и конкурентите ви. 

    Бонус грешка 2, която да избягвате:

    gXWM4JqYP36Kfjme7YX6bRBej 51EGS8L5mZXd5oJBT44R9FzBZryAzsFApr2s2aitJ6j15wubG R8KF4so27MOAVgRV9YvNFd v1Gnl nFbaLUlTh9fyG5XMPV 9w
    • Игнорирате качеството на вашето обслужване – Важно е да знаете, че клиентите ви ще са много по-склонни да се върнат на уебсайта ви и отново да пазаруват от вас, ако са имали добро изживяване при първата си поръчка. Това включва лесната употреба и ориентиране в онлайн магазина ви, както и качеството на обслужване на вашия персонал. Би било ужасяващо всичко в сайта ви да е помислено – визиите, цветовете и текстовете да са създадени за конкретните таргет персони, сайтът да е оптимизиран, добавянето на продукти в количката и завършването на поръчката да е лесно и накрая клиентът ви да се сблъска с персонал, който се държи неподходящо.

      Уверете се, че всеки, който има достъп до клиентите ви познава в детайли вашия продуктов каталог, може да консултира потребителите и има отговори на всички често задавани въпроси. Проверете и колко любезно се отнася. Помнете, че това също е от изключителна важност.

    Бонус грешка 3, която да избягвате:

    SiEjWsjxyfGtKlG RVRvwNsFmiMs3K7axJXXES2uTecc4ATpG2HeyDukqFDW2a9dN Va4Aya93fltjzezN1IbrETM5fUzZV0CV9kSdkJflN9WUVYXMpOzf5tv FaoQ
    • Не сте достатъчно активни в социалните мрежи – Използвайте социалните мрежи по два начина – за да пускате реклами, с които да продавате и за да споделяте полезно съдържание. Именно то ще помогне на бранда ви да бъде по-разпознаваем и да засили диалога с вашите клиенти. Когато започвате изграждането на вашата марка, можете да тествате една или най-много две социални мрежи, в които сте сигурни, че ще откриете клиентите си. Бъдете максимално активни и поддържайте толкова социални канали, колкото можете да обслужите адекватно. Когато увеличите броя на персонала си и имате по-голям капацитет, помислете дали има и други социални мрежи, които да използвате, за да създадете близост с клиентите си и да си изградите фен аудитория.

    В заключение 
    Когато даден бизнес започне работа с агенция като Digital Expert, често първоначално е с впечатлението, че ние ще управляваме рекламите и с това нашата работа се изчерпва. След месец-два съвместна работа, нашите клиенти осъзнават, че те са пряко въвлечени в целия процес и ги консултираме на много по-високо ниво. Ние им помагаме да планират и прогнозират и най-важното – помагаме им в трудни моменти. Гъвкави сме и не е един случаят, в който даден бизнес е бил в неблагоприятно състояние и сме му помагали да се “измъкне от ситуацията”.

    Имаме доста случаи, в които започваме работа с бизнеси, които са на загуба и за около 6 месеца успяваме заедно да реализираме печалба. Разбира се, това се дължи както на нашите колеги, така и на отворените хора за идеи и подобрения. Благодарим на клиентите си, които ни помагат заедно да мислим в обща посока.


    Ако и вие сте собственик на онлайн бизнес, се надяваме този материал да ви е бил от полза. Прочетете основните грешки и бонусите, разсъждавайте върху тях и ако можете – опитайте се да не ги допускате. Екипът ни е на разположение да ви консултира и да ви даде нужните насоки. Ако се нуждаете от доверен партньор, не се колебайте и се свържете с Digital Expert. 

    Искаш да направиш онлайн магазина си по-печеливш и успешен?

    Заяви сега безплатно услугата “Експертна рекламна стратегия” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече