Facebook Ads беше нещо революционно, когато навлезе на пазара, и първите, които започнаха да го използват активно, спечелиха много. Но времената са вече различни и за да успеете да направите солидно присъствие в социалните мрежи, се иска нещо повече от “обикновена реклама” или мързеливо буустване на поста.

Защо Facebook Ads

Кампаниите във Facebook са неразделна част от маркетинговата стратегия на всяка модерна компания за електронна търговия. Всъщност те могат да бъдат толкова въздействащи в определени сценарии, че да превъзхождат Google. 

Въпреки това брандовете трябва да подхождат към кампаниите си с внимание към детайлите, създавайки реклами, които се открояват и превръщайки кампаниите в клиенти. Facebook Pixel може да превърне посетителите на сайта в клиенти или абонати, но е изключително важно рекламите да бъдат точните опции.

Какво се промени във Фейсбук

Мнозина твърдят, че Фейсбук не е това, което беше. И това е напълно вярно. За да постигнете резултати, Вашият онлайн магазин се нуждае от нещо повече от обикновена реклама.

Съдържание

Потребителите се наситиха на реклами. В повечето случаи те не харесват да ги бомбардират с нови и нови предложения. Затова и алгоритмите на Фейсбук се промениха. Основното съдържание е от групи, членове на семейството и близки приятели. За да спечели вашата реклама, тя трябва да се пребори за малко място под слънцето, но с огромна конкуренция!

Ограничения

След като от Apple излязоха със становище, че е неприемливо техните потребители да бъдат използвани за рекламни цели без тяхното съгласие, затова и става все по-трудно да се прави качествен анализ на кампаниите. След като от Google обясниха, че и за тях става основен приоритет неприкосновеността на личните данни, то тези ограничения неимоверно ще се усетят.

Как да увеличим продажбите във Фейсбук

Както винаги, във всяко зло може да се намери добро. Макар и социалната мрежа да еволюира от създаването си, тези, които се представят добре и “играят по правилата” със сигурност ще бъдат възнаградени. С почти 2.9 милиарда месечни посетители (2.68 милиарда имат и инсталирано приложение на телефоните си), това е най-голяма социална мрежа в световен мащаб и най-важното – една голяма част от потребителите са в зряла възраст, т.е. те разполагат с финансови възможности.

Факторите, върху които ще се фокусираме:

  • Бранд
  • Таргетиране
  • Съдържание
  • Изображения
  • Конверсии

7 професионални Facebook Ads съвета от Digital Expert

facebook ads
7 Facebook Ads съвета, които ще увеличат продажбите ти 3

Тук ще ви представим седем съвета, които сме изпробвали в нашата практика и те доказано са давали резултат:

Работете върху бранда си

Вашата марка е това, което клиентите ви мислят за вас. Брандът не се ограничава само с логото и шрифтовете. Това е всичко – от думите, които казвате, до гласа, който използвате в маркетинговите си материали, до външния вид на вашия магазин или офис пространство, до продуктите, които продавате. Вашият бранд е послание, затова трябва да се стремите да включвате посланието си във всеки пост в социалната мрежа и да поддържате постоянство. Стабилният бранд кара клиентите да се връщат отново, защото изгражда доверие и чувство на принадлежност.

Таргетирайте активно

Рекламната платформа на Facebook може да помогне на марките да се насочат към нишови аудитории с лекота. Тя използва записаните от потребителите интереси, работни места и хобита, за да предоставя реклами въз основа на специфични критерии Има много начини за таргетиране, в зависимост от целта.

  • Целете се в посетителите на уебсайта: рекламите във Facebook могат да бъдат чудесен начин да достигнете до нови клиенти. Но най-рентабилният начин да привлечете повторни посетители е да се насочите към хора, които вече са посетили вашия сайт. Те вече са запознати с вашата марка и вече са разглеждали продуктите ви, така че има връзка. Просто трябва да им напомните!
  • Използвайте имейл листата си: Още по-важно е да се насочите към хора от вашия имейл лист, тъй като те вече са проявили интерес към вашата компания. Страхотна идея е да пуснете и някоя друга реклама във Facebook – това ще повиши осведомеността на вашата марка и ще привлече нови хора да се интересуват да купуват от вас.

Таргетирайте специфични показатели

Знаете ли, че една част от рекламните кампании са доста успешни, защото бизнесите залагат определени критерии за рекламните си кампании? Като например години на детето или пък отдалеченост от семейството. Ако забележите подобна тенденция в потребителското поведение (примерно имате много клиенти, които са майки с малки деца), то Вие трябва да се насочите именно към тази целева аудитория, вместо да залагате на по-традиционните методи, изброени горе.

Акцентирайте върху качественото съдържание

Във времена, в които аудиторията е по-изискваща, качественото съдържание е по-важно от всякога. Понякога може да си мислите, че разполагате с цялото време на света, но вашите потенциални клиенти са затрупани с оферти от какви ли не бизнеси. В най-добрия случай разполагате с 10-15 секунди, за да грабнете тяхното внимание. Качественото съдържание може да бъде най-големият актив на Вашия бранд.

Използвайте карусел реклама

Facebook вече ви позволява да избирате карусели, които са изображения с множество продукти. Тази функция насърчава потребителите да кликват върху рекламата, създавайки по-ниска цена на клик (CPC) и по-висока честота на кликване (CTR).

Каруселите имат някои основни предимства, за които дори не подозирате:

  1. Влияят на психологично ниво – социалните мрежи са пристрастяващи, защото карат хората да скролват и да кликват заради любопитството си. Когато имат избор, те ще решат, че ако не кликнат, може да изпуснат нещо важно, затова и ще го направят.
  2. Каруселите разказват история – те могат да бъдат много по-добър начин да разкажете някоя история за продукта, отколкото да описвате дълъг текст. Хората не обичат да четат дълги текстове и винаги биха предпочели кратки текстове с картинка.
  3. Повече продукти с една реклама – защо да рекламирате 5 продукта с 5 реклами, като можете да инвестирате малко повече пари в една кампания, която да даде много по-добър резултат? Така може да имате няколко продукта, които взаимно се допълват – например чаша за кафе и кафе. 

Видео реклама? О, да!

Алгоритъмът на Facebook дава приоритет на видео съдържанието, така че е чудесно място за популяризиране на вашата компания. Видеото не само е по-ангажиращо от другите форми на съдържание, но хората са по-склонни да го гледат. Всъщност статистиката показва, че повече от половината ежедневни потребители на Facebook гледат видеоклипове на платформата всеки ден. 

“Златният” бутон на рекламата – CTA

Без значение колко е успешна вашата кампания, именно реализацията на конверсиите е основната цел пред вашия бизнес. В крайна сметка, ако не продавате, какъв е смисълът от реклами във Facebook? Добре оптимизираният CTA бутон може да накара дори хората, които нямат желание за покупки, да се замислят.

Но как да направим CTA бутон, който да кара хората да кликват?

  • Направете го в контрастен цвят – когато бутонът се откроява, той неизменно прави впечатление на потребителите и те понякога инстиктивно кликват на него, защото им е любопитно какво има нататък.
  • Направете посланието си кратко и ясно – целта на вашето послание е да накара клиентите си да натиснат бутона веднага. Колкото по-малко описание и повече конкретика има, толкова по-добре.
  • Приложете социално доказателство  –  покажете и други хора, които са ползвали продукта и са доволни.
  • Предложете неустоима оферта – ако имате разпродажба, неизменно едни “50% НАМАЛЕНИЕ” ще грабнат вниманието на потребителите.
  • Сложете лимит на офертата си – друг изпитан метод да подобрите представянето е да сложите лимит на офертата си. Например “остават само 12 часа до края”, или “количествата са ограничени”. Това кара клиентите да вземат прибързани решения, защото в противен случай могат да изпуснат промоцията.

    Равносметка

    Всяка реклама във Facebook е история. И е важно да знаете кои са вашите герои и какви са техните мотиви през цялото време. Тайната на успеха с рекламите във Facebook е създаването на съдържание, което да вдъхновява. Вашата история трябва да разказва завършена приказка, докосвайки всички важни аспекти на вашия продукт или бизнес, за да привлече вниманието на потенциалните ви клиенти достатъчно дълго, за да могат те да се чувстват сигурни, когато добавят продукти в количката.

    Заключение

    Има много начини да реализирате повече продажби. Едни от тях се фокусират върху бранда, другите върху аудиторията. Всяка кампания е различна и затова няма единно решение за всички въпроси. Но ако искате да стартирате с Фейсбук рекламите или пък искате да подобрите тяхното представяне значително, защо не се консултирате с нашите Facebook Ads експерти? Ние имаме дългогодишен опит в управлението и оптимизацията на Фейсбук кампании, за да доставяме на клиентите си най-добрите резултати и най-ниски маркетингови разходи.