Ако имате бизнес и искате бързо да спечелите вниманието на потенциалните си клиенти и да увеличите приходите си, няма по-добър начин от Google Ads. Това е така, защото в днешно време, когато някой има въпрос, първото място, на което търси отговор, обикновено е Google. Търсачката обработва над 2+ трилиона търсения годишно. 

Зад тези търсения стоят хора с проблеми, които вашият бизнес може да разреши. И ако можете да помогнете на тези потребители, като им предоставите подходящо решение, дори с реклама, е много по-вероятно те да се превърнат във ваши клиенти, отколкото да потърсят вашите конкуренти. Днес ще разгледаме някой от най-основните причини защо Google може да е от полза за бизнеси във всяка ниша и ще ви покажем 20 интересни факти, които неминуемо ще затвърдят желанието ви. 

googleads images 03
20 факта, които ще ви накарат да рекламирате в Google  6

Защо рекламата в Google е толкова полезна

Google може да е от полза за бизнес в почти всяка ниша, тъй като предлага варианти за реклама по време на всеки етап от потребителската пътека. 

  • Оферирането по ключови думи като „счетоводен софтуер“ ще покаже рекламата ви на потенциалните клиенти на по-ранните етапи от процеса на изследване на продукта и ще ви позволи да запълните началото на фунията си с нужната информация. 
  • Ще можете да съберете информацията на клиента от вашата целева страница, след като клиентът я е посетил. Ако посетителите не конвертират, можете да използвате софтуер за пренасочване, за да ги привлечете обратно.
  • Ще можете да наддавате и за дълги ключови думи като „счетоводен софтуер за търговци на свободна практика“. Те обикновено са по-евтини и си заслужават, за да привлекат вниманието на хората, които търсят точно това, което предлагате. Повечето пъти хората, които търсят дълги, конкретни ключови думи, имат по-голямо намерение да направят поръчка още сега. Достигането до тях, прави рекламите в Ads толкова ценни.
  • Рекламите могат да бъдат чудесен инструмент, както за директно генериране на продажби, така и за изграждане на осведоменост за марката ви. Подсилването на името на вашия бранд е необходимо за изграждането на доверие с вашите посетители. Колкото по-позната е вашата марка, толкова повече доверие ще печелите в потенциалните ви клиенти. А доверието е това, което в крайна сметка ще ви донесе реални продажби и лоялни, дългогодишни купувачи.
  • Google има различни стратегии за наддаване, с които ви позволява максимално да увеличите възвръщаемостта от инвестициите си. Стратегиите ви позволяват да постигнете конкретните си маркетингови цели, като същевременно харчите възможно най-малко.
googleads images 02
20 факта, които ще ви накарат да рекламирате в Google  7

20 факта, които ще ви накарат да се уверите в успеваемостта на GoogleAds 

  1. Около 97% от общите приходи на Google идват от реклама. (Google Investor Relations)Фактът, че почти 100% от общите приходи на Google идват от Google Ads, показва, че бизнесите по целия свят са видели ползите от рекламите и използват дигитален маркетинг и рекламни стратегии, за да развиват бизнеса си по-успешно.
     
  2. Бизнесите правят средно $2 приход за всеки $1, който харчат в Google Ads. (Google Economic Impact Report) – Google Ads осигурява надеждна, последователна и предвидима възвръщаемост на всяка стотинка, която инвестирате. Когато кампаниите ви са настроени и управлявани правилно, бизнесът ви може да има голяма възвръщаемост.
     
  • 72% от маркетолозите в Google Ads планират да увеличат своите PPC бюджети (Search Engine Watch) –  Това е сериозна индикация, че тези фирми генерират положителна възвръщаемост на инвестициите си.
  • 70% от търсещите от мобилни устройства се обаждат на бизнеса директно от рекламата му за търсене в Google. (Search Engine Watch) – Това позволява на потенциалния ви клиент веднага да се свърже с вас за повече информация. А какво по-хубаво от това да разговаряте с потребител, който е готов да купи – вече всичко ще зависи от вашите умения за продажба по телефон.
  • 70% от мобилните търсения водят до предприемане на действие в рамките на един час. (Mediative Labs) – Така само за един работен ден можете да генерирате 2, 3, 5, дори 10 пъти по-големи продажби, в сравнение с дните без реклама.
  1. Средния click-through rate за реклама на първа позиция е 7.94%. (AccuraCast) – Установено е, че средната честота на кликване за реклами, показани на първата страница с резултатите от търсенето в Google, варира от 8,0% до 0,2% за позиции от 1 до 10, със среден процент на кликване от 3,16%.
Graph of AdWords CTR per ad position

Графиката по-горе показва резкия спад в честотата на кликване върху рекламите в AdWords с падането на позицията. Всъщност рекламите, които се показват под видимата на екрана част на екрана на повечето компютри, тоест рекламите под позиция 7, имат средeн CTR от 0,80%. Затова е от ключово значение да поверите настройката и управлението на рекламите си на професионалисти, които знаят как да покажат сайта ви на челни позиции. 


Що се отнася до обема на кликванията, позиции 1, 2, 3 и 4 са най-добрите, тъй като представляват реклами, често поставяни над резултатите от органичното търсене. 

  1. Ако няма дясна колона, почти половината от хората (45,5%) не могат да направят разликата между органичните и платените резултати в търсенето – Според проучване, проведено от Wordstreem, почти половината от анкетираните (45,5%) не са могли да разграничат резултатите, които са били платени (реклама), и тези, които се появяват естествено на страницата с резултати. Това означава, че рекламата ви има огромен шанс да бъде забелязана и кликната, дори от потребителите, които се стремят да влизат предимно в сайтове, показани органично.
     
  2. Дисплейната мрежа на Google обслужва 180 милиарда импресии всеки месец, което е около 6 милиарда на ден! (comScore) – Можете да използвате дисплейната мрежа, за да покажете банери, свързани с вашите промоции, намаления и кампании. Най-хубавото е, че цената на дисплейната реклама е на 1000 показвания, което гарантира, че брандът ви ще се покаже пред изключително голям брой потребители.
     
  3. Дисплейните кампании на Google достигат до 80% от глобалните потребители на интернет. (Google Benchmarks and Insights) – Почти всеки човек на Земята е виждал дисплейна реклама в сайтовете, които посещава. Таргетирането по интереси с годините става още по-добро, с което и дисплейната реклама се подобрява. Доброто таргетиране и достигането до над 80% от потребителите, са солидни причини, които да ви накарат да обмислите стартирането на рекламни кампании в Ads.
     
  4. Само през 2019 г. Google премахна над 2,3 милиарда рекламни акаунта. (Search Engine Land) – Google държи на сигурността и на акаунтите, които са правилно поддържани. През 2019 г. над 2 милиарда неактивни акаунта или акаунти, нарушаващи правилата им, бяха изтрити. Това се прави всяка година, за да може да се гарантира максимална сигурност за действащите рекламодатели в платформата.
     
  5. Компанията майка на Google – Alphabet, направи 147 милиарда долара приходи чрез Google Ads през 2020 г. (Alphabet Investor Statics) – Приходите на компанията майка продължавата да растат, вследствие на все по-големия брой акаунти, които използват платформата за реклама. Това още веднъж доказва, че явно резултатите, които рекламодателите постигат, са повече от задоволителни.
     
  6. Хората са четири пъти по-склонни да щракнат върху реклами в Google (63%) от всяка друга реклама мрежа. (BClutch.co) – Разбира се, както споменахме по-горе, търсачката е единственото място, на което потребителят пределно ясно знае какво търси. Колкото по-бързо намери точно това, от което се нуждае, толкова по-бързо той ще направи нужната конверсия.
     
  7. Потребителите, които посещават уебсайт чрез PPC реклами на Google Ads, са с 50% по-склонни да купуват. (NMoz) – Потребителите вече не веднъж са закупували стоки, посредством реклама в Google и вече имат все по-голямо доверие към компаниите, които рекламират в търсачката.
     
  8. Google получава над 95% от своите кликвания върху платени реклами от смартфони. (Business Insider) – Тъй като живеем във все по-забързан свят, прекарваме все по-голям прозорец от време, използвайки телефона си. Това значително повишава търсенето и респективно – броя на кликванията върху платени реклами от смартфони.
     
  9. Над 1,2 милиона фирми разчитат на Google Ads за предлагане на своите продукти и услуги. (Wishpond) – Броят на компаниите, използващи платформата продължава да нараства, заради все по-добрите резултати от рекламите.
     
  10. Google обработва 3,9 милиарда търсения на ден. (Internet Live Stats) – Информацията в последните години е по-голяма от океан и разбира се – Google е библиотеката, в която можем да открием всичко, което ни е нужно, и то за секунди.
     
  11. Google заема 91,45% пазарен дял от световния пазар на търсачките. (Oberlo) – Няма кой да оспори факта, че Google е най-използваната търсачка в целия свят! Пазарният им дял продължава да расте с всеки ден.
     
  12. През 2020 г. 61% от потребителите на Google са осъществявали достъп до Google чрез мобилен телефон. (Statista & BroadbandSearch.net) – Както опоменхаме и в т. 11, употребата на смартфони преобладава в ежедневието ни, а с лесната им употреба се увеличава и броя на потребителите, които достъпват Google от телефона си.
     
  13. 46% от потребителите на търсачките на Google търсят местна информация. (SocialMediaToday) – Разбира се, платформата е чудесен помощник и на локалния бизнес и често е свръзката между клиент и физическа локация. Вече почти всеки потребител проверява салоните за красота в близост, магазините за зоо храна, автомивките и всичко друго, от което се нуждае като продукт и услуга в неховия район.
     
  14. Подобряването на онлайн рейтинга на Google със звезди от 3 на 5 звезди ще генерира 25% повече кликвания. (Bright Local) – Потребителите имат по-голямо доверие на бизнеси, които имат по-висок рейтинг. Така те се чувстват по-спокойни, че ще пазаруват от бизнес, който предлага качествени продукти и услуги. Постарайте се да имате висок рейтинг, за да увеличите и броя на кликовете си.
     
  15. 15% от всички търсения в Google са уникални (BroadBandSearch.net) – Това означава, че все повече нови потребители достигат до вашите сайтове и онлайн магазини. А с това расте и броя на новите ви клиенти, които бихте могли да трансформирате в лоялна група.
     
  16. URL адресите, които съдържат ключова дума, получават 45% по-висок click-through rate в Google. (Backlinko) – Когато линкът ви съдържа ключовата дума, която клиентът е потърсил, тя на първо място става по-видима и на второ – подсказва на потребителя, че му предлагате точно това, което търси. Разбира се, това драстично повишава click-through rate-a ви.
     
  17. 37% от първите десет уебсайта губят видимост в мобилен браузър. (SEMrush) – Това се случва, тъй като в мобилно устройство се показват по-малък брой сайтове, в сравнение с десктоп. За да може клиентът да ви види, ако не сте на челна позиция, ще му се наложи да кликне върху стрелката за “разглеждане на още”. Разбира се, това често не се случва, което е още една причина да се опитате да заемете челните позиции. 
googleads images 01
20 факта, които ще ви накарат да рекламирате в Google  8

Заключение

GoogleAds има все по-големи приходи от реклами, тъй като платформата постоянно подобрява функционалностите си и резултатите, които могат да бъдат постигнати с нея. Търсачката е мястото, на което да откриете потребителите, които имат най-голяма нужда от вашите продукти и услуги. Все пак, има много особености, които често се изменят и трябва да следите, за да харчите бюджета си разумно. За да сте сигурни, че рекламите ви ще постигнат нужните конверсии и да сте спокойни, че инвестициите ви са правилно насочени, ви препоръчваме да се обърнете към експерти. Свържете се с екипа на Digital Expert, за да създадем и оптимизираме възможно най-ефективните рекламни кампании, с които бизнеса ви ще бъде на първите места в Google.