Какво бихте отговорили, ако ви попитаме кои са най-добрите типове изображения за Instagram?

Без съмнение, визуалното съдържание е приоритетно във всички основни социални медийни платформи и неговото значение за Instagram (която е почти изцяло чисто визуална платформа) е повече от голямо.

Когато влезем в собствения си профил възниква един основен въпрос – как можем да сме сигурни, че нашето визуално съдържание да се отличава от останалите? Да направите така, че вашите Instagram снимки да изпъкнат сред останалите, е една наистина трудна задача, но това пък може да бъде изключително ценно за вашия бранд. За щастие, има някои видове изображения, които се представят по-добре в Instagram, отколкото други. (Spoiler Alert: колкото и странно да ви звучи, селфитата не влизат в този списък.)

В тази публикация ще разгледаме 10 специфични вида изображения в Instagram, които допринасят много за ангажираността и начина, по който можете да ги приспособите както за вашия бизнес, така и за вашите последователи. През последните години Instagram претърпя много интересни актуализации и промени в алгоритмите, с които работи.

Появата на шопинг таговете, както и наличието на постове, които вече ни позволяват да качим повече от едно изображение, улесниха значително възможността на бизнеса да рекламира и да продава продукти чрез Instagram. По-добрата поддръжка на GIF файлове, с инструменти като Boomerang например, направи платформата по-динамична от всякога за потребителя. Всички тези опции обаче могат да подействат и леко объркващо на всички, които ползват Instagram, независимо от целите. Ето защо решихме да ви улесним и да ви разкрием кои са 10-те типа изображения, които се представят най-успешно:

1. Постове с повече от едно изображение

Този тип постове за чудесни за разказване на истории. Използвайте ги, за да създадете разказ за вашия продукт, или да споделите интересна история за вашия екип. Тези изображения ви дават възможност да разгърнете вашия потенциал и да бъдете по-креативни с представянето на различни аспекти на вашата марка.

2. Снимки с продуктови тагове

Picture1

Таговете, или етикетите върху продуктите, е нещо, което тотално промени правилата на играта. Те ви дават възможност да тагнете ваш продукт във всяко едно изображение. Този таг включва в себе си както името на продукта, така и цената му.

Това ефективно превръща всеки един ваш пост в една малка страница, от която може да се извърши продажба. Това е един от най-добрите и успешни инструменти към момента за увеличаване на продажбите директно чрез вашия Instagram фийд.

За по-голям ефект, трябва да се уверете, че вашето изображение изглежда интересно и съблазнително. Постарайте се този тип снимки да вдъхновяват потенциалните клиенти, да провокират тяхното любопитство, за да натиснат върху вашия пост, за да получат повече информация за вашия продукт.

Ето и как реално изглежда подобна снимка, на която са отбелязани дрехите, с които този модел е облечен:

3. Съдържание, генерирано от потребителите

Съдържанието, което е генерирано от потребителите (или User-generated content – UGC) е най-голямото нещо в маркетинга в момента. То е изключително автентично и осъществява успешна връзка с потребителите. То работи като един вид социално доказателство и показва на останалите, че другите потребители всъщност са луди по вашия бранд. Не е изненада, че такъв тип изображения получават огромно внимание и изключително висока степен на ангажираност в Instagram. UGS изображенията имат още един голям плюс – те са създадени от някой друг, което ви спестява време и пари. Търсете добре изглеждащи публични постове на потребители и ги питайте дали ще можете да споделите съдържанието им в потребителския си профил. Ако те ви позволят, тагнете ги и им благодарете за възможността.

Picture2

4. Кадри зад кулисите

Кадрите, заснети зад кулисите (backstage), особено снимките, които са направени от служителите на дадена компания, са почти толкова мощни, колкото и UGC изображенията, когато става въпрос за увеличаване на резултатите. Потребителите и клиентите обичат да надничат в кухнята на бизнеса. В това число влизат и изображения, които показват как се произвеждат продуктите или услугите ви и такива, които показват щастливи работници. Ако вашите служители публикуват изображения за вашия бизнес в Instagram, споделете ги.

Picture3

Това, което е важно за backstage изображенията е да изглеждат истински и автентични. Аудиторията ви ще усети ако снимката е предварително режисирана и това може да ви изиграе лоша шега. И още нещо – хората в изображенията не трябва да изглеждат неловко, сякаш са накарани насила да позират. Също така, качеството на тези изображения не е необходимо да е особено високо, избягвайте редакцията на снимките. Придържайте се към по-простичките неща и не забравяйте, че тук ключът е автентичността, а не прецизността.

5. Изображения в стил “Направи си сам” (DIY)

Всички знаем, че Do It Yourself образователното съдържание е доминирано основно от Pinterest, но то има добър потенциал да се представя добре и в Instagram. Голям процент от потребителите обичат да виждат нови начини за използване на продукт, особено когато е направено така, че да изглежда лесно, забавно и достъпно.

Picture4

Дори и да публикувате само една снимка от видео, която съдържа част от DIY процеса (като например крайния резултат или инструментите, от които ще се нуждаете), тази единствена снимка и нейното описание може да се използва за подканване на потребителите да видят всички останали стъпки, които са показани на вашия сайт. По този начин ще получите и качествен трафик извън платформата на Instagram.

6. Изображения с перфектна визуална композиция

Има снимки, които са просто по-визуално и естетически приятни, отколкото други. Невинаги сме напълно наясно с това защо дадено изображение ни допада повече от друго, но на помощ идват редица изследвания, които дават отговор на този въпрос. Според проучване, проведено от Curalate, ето кои типове снимки са най успешни в Instagram:

  • Изображенията, които имат фон, са предпочитани пред тези без фон, или с изключително ограничен такъв;
  • Изображенията, които имат по-разчупена текстура, се представят по-добре от тези, които са по-гладки и полирани;
  • Изображенията с един-единствен доминиращ цвят водят до по-голяма ангажираност от тези с множество доминиращи цветове;
  • Синкавите изображения са предпочитани пред червеникавите изображения, а светлите изображения са предпочитани пред тъмните изображения.

Picture5

7. Снимки от инфлуенсъри

Когато става въпрос за маркетинг в социалните мрежи, инфлуенсърите могат да окажат огромен ефект, а това важи в пълна сила и за Instagram. Споделянето на изображение с участието на инфлуенсър във вашата ниша (разбира се, с тяхното разрешение) може да предизвика голяма ангажираност и интерес от страна на потребителите.

Picture6

Не е задължително инфлуенсърите във вашата ниша да са известни, или да имат статус на знаменитост (макар че със сигурност това би било голям плюс). Ако можете да се свържете с водещи фигури във вашата индустрия, те също биха могли да станат инфлуенсъри. Инфлуенсърите, в най-добрия случай, ще бъдат важни за вашата индустрия и ще имат значителен брой от последователи, които биха могли да последват и вас в даден момент, ако ги тагнете, и/или ако те споделят снимка на вас, или вашия бранд. Крайната цел тук е последователите на инфлуенсъра, да станат и ваши последователи. Да, звучи лесно, но всъщност, никак не е.

8. Мотивационни снимки и цитати

Един въздействащ мотивационен пост може да резонира отлично с вашата аудитория. В това отношение Nike безсъмнено са сред най-добрите. Те споделят мотивационни снимки в Instagram и това им носи много последователи и голяма ангажираност на постовете.

Picture7

Мотивационните цитати могат да се споделят на празен фон, или могат да бъдат представени като наслагване на текст върху картина, която има нещо общо с вашия продукт или марка. Последното е за предпочитане, когато е възможно; ако потребителите решат да споделят вашата снимка с цитат, това прави изображението по-лесно проследимо и води до вашия профил, докато в същото време показвате на аудиторията си своя продукт.

Мотивационните снимки обаче не винаги означават цитати. Те също така могат да съдържат послание от човек, който е постигнал вдъхновяващ житейски успех с кратко описание на премеждията, през които е преминал, за да го постигне. Това са тези сред нас, които са аутсайдери, които са преодолели значителни трудности в живота – изгубили са близък човек или са преборили тежка болест, въпреки малките шансове, които да им давали.

Picture8

Личните истории резонират добре с всички типове потребители, и добавянето на емоционален момент във вашия бранд може да придаде силно и въздействащо Instagram послание на вашата аудитория.

9. Снимки за конкурси с подаръци

Picture9

Съвсем логично е, че изображенията в Instagram, които рекламират конкурси и раздават награди, получават голяма ангажираност от страна на потребителите. Все пак, кой не обича да печели различни неща? Снимките с конкурси и състезания в Instagram са отличен начин да привлечете повече последователи и се използват все по-често от водещи марки. Качването на снимка на наградата, която предлагате, с кратък текст, който обявява началото на конкурса, е ефективен начин да грабнете от рано вниманието на потребителите и да ги накарате периодично да се връщат към вашия бранд, за да проследяват развитието на състезанието.

10. Сезонни / Актуални изображения

Вмъкването на вашата марка в съвременната поп култура и обвързването й с най-актуалните събития в момента е чудесен начин да получите допълнителен интерес към вашите Instagram постове. Качването на изображение, което е обвързано с конкретен сезон например е чудесен начин да обявите, че стартирате промо кампания, или пък просто да благодарите на последователите си за тяхната подкрепа. Подобни изображения ви дават страхотна възможност да създадете емоционална връзка с вашите последователи. Ето как Американската верига за бързо хранене Wendy’s поздрави своите последователи по случай 4 юли:

picture10

Те обвързват по много интересен начин продукта си с празника като показват покривка за пикник в цветовете на САЩ – и предлагат намаления на бургер с хрупкаво пиле. Това е чудесен начин да превърнете националните празници във възможност да се свържете с бъдещи клиенти. Използването на GIF изображение пък е особено интересно, защото показва по по-интересен начин как гори бенгалския огън върху бургера, който те предлагат.

Макар че тези типове изображения може да не работят добре за всеки бранд, заиграването с поп културата ви дава възможност да вмъкнете продукта си в един по-голям и значителен дискурс, което несъмнено ще повиши популярността на постовете ви.

С новия алгоритъм на Instagram, който засяга начина, по който платформата дава приоритет на съдържанието, а не на лайковете, сега повече от всякога е от решаващо значение за брандовете да създават силно визуално съдържание, което да въздейства на аудиторията. Тези 10 вида изображения се представят добре в Instagram и могат лесно да се адаптират към специфичните нужди на вашия бранд и неговите рекламни кампании.

Визуалният свят на Instagram става все по-наситен, а опциите пред нас са увеличават постоянно с високи темпове. Адекватното и актуално присъствие на вашия бранд в Instagram не трябва да бъде подценявано, то може да ви изведе бизнеса ви на ново ниво и да увеличи както продажбите, така и разпознаваемостта на вашата марка.

Не забравяйте, че ако искате да подобрите вашето представяне в Instagram, ние от Digital Expert можем да ви съдействаме. Възползвайте се от експертната ни онлайн консултация, където нашите Instagram специалисти ще ви предложат адекватна стратегия за развитие в социалната мрежа, изцяло съобразена с вашите индивидуални бизнес нужди. Запишете се още днес, очакваме ви.

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече